Wideroe.no

Et utall skjermbilder, krav om registrering av både personlige opplysninger og kredittkort, og mange klikk frem og tilbake, gjør Widerøes tre år gamle nettsatsing tungrodd. Terningkast tre for knotete registreringsløsninger.

Hos Wideroe.no fungerer billettbestillingen slik: Du søker etter ønsket destinasjon, deretter velger du billett for bestilling. Her blir du avkrevet passord og brukernavn. I god tro klikker du deg gjennom et registreringsskjema lang som et vondt år, og klikker optimistisk tilbake, for å hente opp destinasjonen din. Denne siden har i mellomtiden utløpt og du starter fra scratch igjen. Kanskje telefonen er like enkel?

Pluss for en glimrende chatfunksjon hvor du får umiddelbar kontakt med Internet Booking Helpdesk, både nyttig og velfungerende. Etter ca tretti sekunder får du svar.

Widerøe skal også ha skryt for at de er den eneste av nettreiseoperatørene som gir deg muligheten til å avbestille via Internett. Det er også fullt mulig å gjøre endringer underveis, også dette kan gjøres nettveien. Gjennom bookingsystemet Amadeus velger nettkundene mellom 480 flyselskaper, 47.000 hoteller og leiebiler fra seksti operatører. Widerøe har lagt vekt på en grundig informasjon om alle tjenestene, men layouten gjør det vanskelig å finne frem i informasjonsmengden.

Odd Langevatn, administrerende direktør i Wideroe Internet AS opplyser om at selskapet er i full gang med med å oppgradering av tjenesten. Kundregistreringsbiten skal reduseres, og det skal bli mulig å lagre kundens oppgitte informasjon slik at det blir lettere å bla seg frem og tilbake mellom sidene.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

  • Tilbyr:Hotell-, leiebil-, og flybestilling. Du kan bestille flyreise inntil to timer før avgang.
  • Krav til registrering: Ja, mye skal fylles ut før du kan bestille.
  • Brukerstøtte:Ja, via e-post og telefon. Kort åpningstid på telefonservicen.
  • Avbestilling:Ja, alminnelige regler gjelder. Stort pluss for online endring- og avbestillingsmuligheter.

  • Nettadresse:Wideroe.no

    Forrige - Neste