Widerøe

Widerøe er det eneste flyselskapet i denne testen som tilbyr restplasser.

Widerøe
[Ugjyldig objekt (NAV)]
Widerøe

Tilbyr: Rutekart og informasjon om alle flyplassene i Widerøes rutenett – med varierende grad av informasjon. De fleste er utstyrt med åpningstider og kontaktinformasjon, og deretter varierer det hvorvidt du finner utfyllende informasjon om avstand til sentrum, kollektivtransport og lignende. Også lenker til aktuelle turistinformasjonssider.

Informasjon om spesialtilbud, rabatter, restplasstilbud, kontakter med mer. Du kan sjekke om flyet er i rute. Du kan også søke etter og bestille hotel og leiebil, og denne tjenesten leveres i likhet med flybestillingstjenesten av Amadeus.

All informasjon på Widerøes sider er på norsk, men det er mulig å velge engelsk og tysk for de som heller foretrekker det.

Nettbestilling: Widerøe bruker Amadeus som bestillingsverktøy, noe som betyr at du også kan søke etter flyreiser med andre flyselskap fra Widerøes sider. Bestillingstjenesten er på norsk. Du må registrere deg som bruker for å få fullført bestillingen.

Dersom du har spørsmål til internettbestillingen eller om det er noe annet du lurer på vedrørende Widerøes nettsider, kan du benytte deg av den utmerkede helpdesk tjenesten. Den fungerer som en ”chat-”tjeneste, som vil si at du skriver ditt spørsmål i en boks, og så får du svar i den samme boksen med en gang. Fantastisk.

Funksjonalitet: Relativt lett å finne fram, selv om noen av menylinjene skjuler mer enn man aner. Virker ved første møte noe rotete. Bestillingstjenesten er også enkel og lettfattelig – men det er vel strengt tatt ikke Widerøes ære.

Terningkast: 3
Genial hjelpedesk ved spørsmål. Enkel og lettfattelig bestillingstjeneste – som søker opp billetter fra flere selskaper. Greit å finne fram, men sidene kunne trengt en oppstramming og opprydding.

Nettadresse: www.wideroe.no