Unngå feriefettet

Lunsjvin, nachos og digre buffeter? Når du er på reise er det lett å la livvidden ese. Med et par grep holder du midjen bestemt på plass.

Styr unna.
Styr unna. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

  • Spis frokost. Et skikkelig oppstartsmåltid bidrar til å holde apetitten under kontroll. Styr likevel unna voldsomme frokostbuffeter med stekte egg og bacon. Gå for en fin blanding av karbohydrater og proteiner.
  • Ta med litt sunn snacks som rosiner, mandler, tørket frukt som aprikos eller eller et eple. Med slik nødrasjon unngår du å kaste deg over fettdryppende burgere.
  • Gå for lett-restauranter, og gjerne vegetar-restauranter, og bestill salat. Billige vegetarrestauranter er ofte plassert i nærheten av universiteter, spesielt i USA.
  • Sjekk ut om hotellet ditt også tilbyr lavkalori-mat før du kaster deg over godsakene i minibaren. Ha i mente at en pakke nachos inneholder 1.500 kalorier (tilsvarer nesten et voksent menneskes dagsbehov for kalorier
  • Skal du delta på en bankett eller tilstelning, kan det være lurt å høre om hotellet eller restauranten kan lage smal mat.
  • Kapp alkoholforbruket. Gå for vann og juice på flyet. Sørger du å for å drikke mye vann, reduserer du også risken for blodpropp på lange flyreiser.

    Et glass vin inneholder 80 kalorier, en halvliter pils 195 kalorier, et glass brus 200 kalorier, mens vann ikke inneholder noen kalorier.

  • Forretningsreisende drikker ofte mer enn andre. Moderer alkoholforbruket.
  • Kilde: CNN.com

    Les!

    Verdens mest komfortable fly
    Flyselskapenes tips mot blodpropp
    Flyreisens redselskabinett
    Førsteklasses favoritter
    Kvinnetrøbbel