Sterling

Det danske flyselskapet startet direkteruter fra Oslo til København, Malaga og Alicante i mars i år. I oktober/november starter de også flyvninger til de spanske destinasjonene, fra Bergen og Stavanger.

Sterling
Sterling
[Ugjyldig objekt (NAV)]

I tillegg til direkterutene, er det også mulig å nå en håndfull andre destinasjoner i Sør-Europa, med mellomlanding i København.

  • Sterlingticket.com
  • Rutenett
    Sterling har et interaktivt rutekart, som også guider deg videre til rutetabellene. Kartet gir imidlertid ingen informasjon om hvilke strekninger som har direkteflyvninger og hvilke som kun er mulige via mellomlanding i København.

    Prisinfo
    Prisene må sjekkes gjennom bestillingstjenesten. Nettsiden har informasjon om de forskjellige billettypene – som beskriver vilkårene forbundet med de forskjellige billettypene – men ingen informasjon om hvilke priser du kan forvente deg i de forskjellige billettklassene.

    Reisemålsinformasjon
    Veldig kort om flyplassene, med informasjon om avstand til sentrum, og priser på transport inn til byen. Lenk til flyplassens nettside – og det er det.

    Billettbestilling
    Du kan bestille billetter via telefon eller Internett. Telefonhjelp er ikke gratis, men koster heller ikke avskrekkende mye; 0,39 øre per minutt, ifølge Telenor. Du betaler ingen egen bestillingsavgift eller annen særskilt avgift, verken ved internettbestilling eller ved bestilling over telefon.

    Hos Sterling kan du søke særskilt etter de billigste billettene, i et eget søkeverktøy. Du velger ønsket etappe og måned – og så får du opp de aktuelle dagene hvor det er muligheter for billetter av billigste kategori.

    Bestillingen går over seks trinn. Den totale summen, inkludert skatter og avgifter, blir opplyst først på tredje skjermbilde. Bestillingsverktøyet ellers er enkelt å benytte. Du starter søket fra hovedsiden, og trenger altså ikke å åpne en egen side for å komme inn i bestillingsverktøyet.

    Artikkelen fortsetter under annonsen

    Kundetjeneste
    Sterling har en egen side med kontaktinformasjon, som er lett å finne både fra hovedsiden, og som det er lenket til fra bestillingsverktøyet. Du bes kontakte kundetjenesten via telefon, men her er også oppgitt e-post adresser. Fra vi sendte en forespørsel per e-post til vi fikk svar, gikk det 23 timer og 25 minutter.

    Brukervennlighet
    Oversiktlige sider, hvor det er lett å finne fram. Sterling er imidlertid dårligst av de tre på flyplass– og reisemålsinformasjon; flyplassinformasjonen er minimal, og destinasjonsinformasjonen er helt fraværende.

    Sterlings bestillingstjeneste på nett er lett å bruke, men skatter og gebyrer legges på først i tredje trinn av bestillingen. Pluss for at du kan søke etter billigste priskategori i eget objekt.

    Terningkast: 4