En flyvende kran og et meget spesielt inngangsparti til museet :-).
En flyvende kran og et meget spesielt inngangsparti til museet :-). Vis mer

Se bilder fra Pima Air & Space Museum

Viktige forholdsregler Vis mer
De første flyvningene til brødrene Wright er naturligvis viet stor oppmerksomhet i museet. Vis mer
Sitat fra den første kvinnelige indianske piloten (1934): "Kom igjen, la oss fylle himmelen med tordenfugler!" Vis mer
Her kan du prøvesitte gamle jagerfly. Vis mer
Dette er ikke en ekte cockpit, men en simulator. Bak til høyre satt et instrumentpanel der instruktøren kunne simulere forskjellige problemer og utfordringer for flygerne. Vis mer
Enmanns-helikopter i ren James Bond-stil Vis mer
Richard B. Bushong (til høyre) var 82 år gammel, og jobbet som guide i en av hangarene. Under andre verdenskrig var han annenpilot på et fly som bombet viktige mål i Tyskland. Han var uforskammet sprek og kvikk. For øvrig var det flere krigsveteraner som jobbet som guider ved museet. Vis mer
Dette er en gjenoppbygd Boeing B17 Flying Fortress, likt flyet som guiden vår var pilot på. Flyet fremstår som nytt. Vis mer
Denne Blackbirden var et naturlig høydepunkt. Se info på neste bilde. Vis mer
Grumman OV-1C, også kjent som Mohawk. Ble produsert fra 1959, og ble "pensjonert" i 1996. Ble blant annet brukt under Koreakrigen og Vietnamkrigen, samt den første Irak-krigen. Vis mer
Flysamlingen består av mer enn 250 fly, de fleste står utendørs. Vis mer
Det går busser som tar deg gjennom området, og det anbefales på det sterkeste. Vis mer
Guidene ombord på bussene er både kunnskapsrike og meget taleføre. Vis mer
Samlingen omfatter også en god del helikoptre Vis mer
Militært transporthelikopter Vis mer
Ingen tvil om hvilket insekt som har stått "modell" for dette Sikorsky-helikopteret. Vis mer
Dette var presidentflyet til John F. Kennedy. Det er et Douglas DC-6 B, bedre kjent som "Air Force One". Her kan man få en guidet tur inne i flyet. Anbefales! Vis mer




Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.





Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.