Saga på nettet
Saga på nettetVis mer

Saga på nettet

Saga har akkurat lansert helt nye sider. Og la det være sagt med en gang: Dette har virkelig blitt mye bedre! De første nettsidene til Saga var ikke det helt store. Mange småfeil og lite interaktivitet. De nye sidene er skapt rundt en helt ny løsning. Sagas nye ”net club” gir deg mulighet til å bygge sidene etter din egen profil. Er du kun interessert i storbyferier, markerer du dette på profilsidene og førstesiden viser deg bare informasjon om dette.

Bestilling

I tillegg har Saga nå laget en bestillingsovervåkning for deg som er på jakt etter restplasser. Dette betyr at du kan legge inn dine egne kriterier og få tilsendt info om ledige restplasser tilpasset dine krav når det dukker opp. BRA! Hos Saga må det kun være 12 dager til avreise for at du skal kunne bestille. Det er lett å bestille/avbestille reiser samt å bruke de nye tjenestene da alt er basert på cookies som kjenner deg igjen. Du slipper å huske ID-nummer og bookingnummer. Det eneste du må huske på er passordet ditt.

Tilleggstjenester

Saga tilbyr også booking av leiebiler og andre tillegg til reisen via webben. Etter valg av fly og valg av hotell, får du opp en totalpris for alle som skal reise. Du ser ikke den opprinnelige grunnprisen så det blir vanskeligere å forstå regnestykket. Reiseforsikring og avbestillingsbeskyttelse er inkludert i prisen, så hvis du ikke vil ha med dette, må du ta det bort i neste steg. Men til tross for at vi mener det er feil å legge inn forsikringer/avbestillingsbeskyttelse i totalprisen før man har bedt om det, så går dette så klart frem fra sidene at vi lar det ligge. Saga gir ikke Internettrabatt til sine kunder.

Konklusjon

Sidene er ellers preget av enkelhet og renhet. Det er bra informasjon og bildene holder bra kvalitet. Også Saga har to bilder av hvert hotell (alle hotellene på et reisemål ligger på en side, så man slipper å klikke for hver gang). Kart finnes også slik at man kan se hvor hotellene ligger. Det eneste som ikke står helt i stil med de nye funksjonene og layouten er språket… Her er det til tider en salig blanding av norsk, svensk og dansk… Rett opp dette så blir helhetsintrykket enda bedre. Og hvorfor belønner ikke selskapet de av oss som gjør arbeidet med å bestille reisen selv? Gi oss en Internettrabatt! Karakter fem av seks mulige.