Ryanair

Ryanair


Ryanair er det nettstedet i testen med de ferskeste nettsidene; nye sider dukket opp mens vi la siste hånd på denne nettesten tirsdag ettermiddag. De har lagt inn bestilling direkte fra hovedsiden, og det er enklere å navigere. Selve bestillingstjenesten er imidlertid den samme; det er også lavprisleteren, men sistnevnte har blitt lettere å finne.

Ganske nytt på Ryanairs nettsider er lavprisleteren, som på en og samme side viser deg prisene på alle avgangene innenfor et tidsrom som du angir. Ved første øyekast ser tjenesten ut som bestillingstjenesten, men det er når resultatlisten kommer fram at du ser forskjellen. Mens bestillingstjenesten kun gir deg prisen på den datoen du har valgt, og dessuten ikke gir deg noen mulighet til å bla fram og tilbake på nærliggende datoer uten å gå tilbake og justere datoen på første side i bestillingen; så gir lavprisleteren deg alle prisene innenfor det valgte tidsrommet på en og samme side. Førstesiden til lavprisleteren er imidlertid litt misvisende, da du blir bedt om å angi avreise- og ankomstdag - når du egentlig skulle blitt bedt om å angi ønsket reiseperiode. Det er i alle fall det som er resultatet.

Du kan gå videre i bestillingen fra lavprisleteren. Ryanair oppgir skattene og avgiftene først i tredje trinn av bestillingen, når du har valgt avganger, i stedet for å inkludere de først som sist. I tillegg kommer gebyrer for bruk av kreditt- og debetkort, men dette kommer ikke opp i totalen i det hele tatt - dette kommer utenom, "i tillegg" ...

Artikkelen fortsetter under annonsen

Korte fakta:

Ryanair

Språk: Norsk og engelsk.
Billettbestilling fra startsiden: Ja
Trinn i billettbestillingen: 6
Brukerstøtte: Kun på telefon.
Billettbestilling uten registrering: Ja
Nettadresse (ekstern lenk): ryanair.com

Terningkast: 2

    Enkel tjeneste, lett å navigere. Lavprisleteren og bestillingstjenesten er for like, og valgmulighetene i lavprisleteren gir et litt feil inntrykk av hva den gjør. Ingen brukerstøtte per e-post. Skatter og avgifter blir føyd til først i tredje trinn i bestillingen, og i tillegg kommer flere avgifter som ikke vises i total i det hele tatt … Vi trekker ekstra ned fordi vi liker full åpenhet om alle avgifter og tillegg; vi liker ikke at det kommer snikende litt her og litt der.

>> Klikk her for å gå til neste vurdering
>> Klikk her for å gå tilbake til hovedartikkelen