Resultat: … og vinneren er …

Vinneren er klar: Goodjet er best i test.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Vi har bladd, lest og lett, og vinneren av denne testen er Goodjet uten tvil. Det er enkelt, lett å navigere, lett å finne de laveste prisene, og ikke minst: svenskene er de eneste som oppgir alle priser inkludert alle skatter og avgifter – allerede fra første stund.

Her er konklusjonene. For utdypende kommentarer – sjekk vurderingene av de enkelte nettstedene.

Resultat: … og vinneren er …

Goodjet

Goodjets sider er enkle å bruke, og det er lett å finne fram til ønsket informasjon. Svenskene er også desidert best på informasjon om flyplassen, transport videre – og veier videre til mer reisemålsinformasjon. Bestillingstjenesten er av de beste; den er enkel, har få trinn, du kan søke etter billigreiser og spesifisere makspris – og Goodjet er også den eneste av billigflyselskapene som har alle skatter og avgifter inkludert i prisen helt fra start. E-post adresse for informasjon er forbilledlig plassert – men vi skulle gjerne hatt aktuelle telefonnummer litt tydeligere plassert.

  • Les vurderingen av Goodjet
  • Resultat: … og vinneren er …

    Sterling

    Oversiktlige sider, lett å finne fram. Sterling er imidlertid dårligst av de tre på flyplass– og reisemålsinformasjon; flyplassinformasjonen er minimal, og destinasjonsinformasjonen er helt fraværende.

    Sterlings bestillingstjeneste på nett er lett å bruke, men skatter og gebyrer legges på først i tredje trinn av bestillingen. Pluss for at du kan søke etter billigste priskategori i eget objekt.

  • Les vurderingen av Sterling
  • Resultat: … og vinneren er …

    Ryanair

    Vital informasjon – som kontaktinformasjon – er gjemt under sekkeposten FAQ. Informasjon om flyplass og reisemål er kun tilgjengelig på engelsk. Her er lenker til flyplassenes nettsider, samt turistinformasjon – men Ryanair er ikke i klasse med Goodjet hva gjelder mengde av slik informasjon.

    Bestillingstjenesten er grei å bruke, men skatter og avgifter legges til først i tredje trinn. Hos Ryanair har du heller ikke muligheten til å søke kun etter de rimeligste billettene; her må du bla deg gjennom dag for dag. Det tilkommer en betalingsavgift, og dersom du ønsker hjelp til bestillingen, må du ringe dyre telefontjenester. Det er ingen hjelp få per e-post.

  • Les vurderingen av Ryanair