Reisefeber.no

Mye bra på Reisefeber. Flotte innbydende sider, og en ryddig layout. Bestillingsfunksjonen holder ikke samme kvalitet. Terningkast fire.

Reisefeber var blant de første som satset på salg av reiser over Internett i Norge. Debuten skjedde som del i en felles skandinavisk satsning den 1. januar 2000, og det gir en god beskrivelse på hvor ferskt nettreisemarkedet er her hjemme. Reisefeber satser på å være et heldekkende reisebyrå på nett, målsetningen er å bli størst i Skandinavia.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Hovedsiden er fargerik, innbydende og ryddig. Bilder og redaksjonell omtale av reisemål kombineres med tilbud. Bestillingsfunksjonen er enkel. Du velger avreisested, reisemål og datoer. Så velger du mellom søk på ordinærpriser eller lavprisbilletter. Du får priser inkludert skatter og avgifter.

For å sjekke ledige seter må du imidlertid fylle ut et skjema med navn, adresse og kontaktinformasjon. Litt tåpelig å plassere dette så tidlig i søket. Er det ingen ledige seter, må du ta hele runddansen en gang til. Bestillingsfunksjonen utmerker seg også ved å være blant de lengste i testen. Med lang menes her at det kreves at du må laste ned opptil ni sider før du får et endelig tilbud. Du kan også velge et hurtigsøk, som sjekker når det er billigst å reise til valgte reisemål. Her registreres kampanjetilbud fra ulike flyselskaper. Passer ikke datoene kan du søke på andre tidspunkt.

Betaling for reisen må skje med kredittkort, kontoen belastes og billetten utstedes automatisk fire uker før avreise. Reisefeber toppet for øvrig listen når vi testet landets billigste reisebyrå forrige uke.

Utover selve bestillingstjenestene tilbyr Reisefeber reiseguider i samarbeid med Vagabond. Du finner kart, vær og kontakttjenester, det selges reiseforsikringer og du finner oppdatert informasjon om valutakurser og vaksinasjonsbehov. Du kan registrere deg som medlem. Da vil du motta nyhetsbrev og spesielle tilbud, samtidig som bestillingsfunksjonen ”husker” dine preferanser for reisemål og så videre.

  • Tilbyr: Bestilling av flybilletter, leiebil, hotell, pakkereiser og feriehus. Det selges i tillegg reiselitteratur og reiseforsikringer.

  • Krav til registrering: Nei.

  • Brukerstøtte: Telefon fra 09 til 16 på hverdager. E-post skal besvares innen 48 timer (i arbeidstiden). I praksis bedyrer Reisefeber at kunden får svar innen 24 timer.

  • Avbestilling: Fri avbestilling inntil billetten/ferien er utstedt.

  • Nettadresse: Reisefeber.no

Forrige - Neste