Og vinneren er ...

Sterling vinner testen av billigselskapenes nettjenester. Her ser du vurderingene og terningkastene.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Sterling

Her finnes all informasjon man stort sett er ute etter, og det er lett å finne fram. Enkel billettbestilling og pluss for egen bestillingstjeneste som søker kun etter de billigste billettene.

  • Klikk her for å lese hele vurderingen av Sterling
  • image: Og vinneren er ...


    Norwegian

    Greie sider, forholdsvis enkelt å finne fram – men vi skulle ønske at rutetilbud og priser var litt enklere å finne. Bestillingstjenesten er ikke optimal. Vi vil ha prisen med en gang! Bra responstid på e-posthenvendelse. Trekk for krav om registrering.

  • Klikk her for å lese hele vurderingen av Norwegian
  • image: Og vinneren er ...
    image: Og vinneren er ...
    image: Og vinneren er ...


    Nordic Airlink

    Enkle sider, men skralt med informasjon. Trekk for at man må registrere seg for å bestille mer enn én billett, og for at man først får prisinformasjon i fjerde skjermbilde. Pluss for informasjon om mengde tilgjengelige billetter innenfor de forskjellige priskategoriene, i bestillingstjenesten.

  • Klikk her for å lese hele vurderingen av Nordic Airlink

  • Ryanair

    Ingen informasjon om øvrige priser utover de aller laveste, som gjerne er tilbudspriser som gjelder i en bestemt periode. Skatter og avgifter tilbakeholdes og det informeres først om dette på tredje skjermbilde. Dette utgjør en vesentlig sum, og burde vært inkludert i prisen som oppgis til å begynne med. Trekk for ingen internetthjelp per e-post, og dyr kundestøtte for internettbestillingen per telefon.

  • Klikk her for å lese hele vurderingen av Ryanair

  • Snowflake

    Lettfattelig og fin bestillingstjeneste. Relativt greit å finne fram på sidene, men nettsidene mangler mye informasjon som man gjerne er ute etter.

  • Klikk her for å lese hele vurderingen av Snowflake
  • Dette tilbys
    KriterierNordic AirlinkNorwegianRyanairSnowflakeSterling
    Info billettyper/vilkårJaJaNjaNeiJa
    PrisinfoJaJaNjaJaJa
    TidtabellerJaJaJaNeiJa
    FlyplassinfoNeiJaJaNeiJa
    KontaktinfoJaJaJaJaJa
    Brukervennlighet/
    Funksjonalitet
    God, 4God, 3God, 3God, 3God, 4
    Brukervennlighet/
    Bestillingstjeneste
    God, 3Grei, 2Grei, 2God, 4God, 4
    TOTALVURDERING34335
    Vurderingene er gjort av DinSide Reises redaksjon.
    Under vurderingene av brukervennlighet er 5 best og 1 dårligst. Under totalvurderingen vises terningkast, hvor 6 er best og 1 er dårligst.


    Hvem er best?

    Hvilket billigflyselskap synes du har den beste nettjenesten? (Avsluttet)
    Sterling(43%) 108
    Norwegian(32%) 81
    Ryanair(13%) 32
    Snowflake(11%) 27
    Nordic Airlink(2%) 6
    Avstvemningen er ikke styrt og reflekterer kun lesernes egne meninger.


    Hvilket selskap synes du har den beste nettjenesten? Gi din stemme i boksen til høyre.

    Lyst til å diskutere?

    Besøk vårt debattforum!