Lufthansa

Hvem sier at verden bare er et tastetrykk unna? Det kan umulig ha vært Lufthansa.

Vil Lufthansa ha DinSide Reise som kunder? Da vi registrerte oss fikk vi beskjed om at brukernavnet var for langt.
Vil Lufthansa ha DinSide Reise som kunder? Da vi registrerte oss fikk vi beskjed om at brukernavnet var for langt. Vis mer
[Ugjyldig objekt (NAV)]
Lufthansa

Minimalistisk velkomstside ønsker oss velkommen. Rullgardinmenyen flyr oss direkte til alle de landene hvor Lufthansa er representert – Lufthansas ulike landssider står på respektive språk – det liker vi. På velkomstsiden ligger også link til selskapsinformasjonen. Velkomstsiden fremstår som svært ryddig, oversiktlig og nesten litt stilig i sin nøkternhet.

Onlinebooking krever registrering; Personlig opplysninger som navn, adresser og fødseldato er obligatorisk – det er et nifs gufs av selvangivelse over dette skjemaet. Lufthansa streiker hvis oppgitte opplysninger inneholder for mange bokstaver. Bookingsystemet åpnet ikke dørene for testpersonen – til tross for to nitidige registreringer. Lufthansa mener jeg har glemt mitt passord og ber meg ta kontakt på et gitt telefonnummer eller sjekke FAQen. Vi måtte derfor ta til takke med Lufthansas egen testperson – som sier flørtende at bare vi prøver den vil vi skjønne hvorfor vi bør registrere oss som brukere hos dem. Med gitte forhåndsopplysninger gikk bestillingen vidunderlig raskt og greit, men virkeligheten er en annen uten ferdig plottede opplysninger. Et kvarter med puddelrock-muzak på telefon virker som den reneste bryllupsreise i forhold.

Tilbyr: Onlinebooking, tidtabeller for rutenettverket, rabatterte priser på samarbeidende hotellkjeder, veier til leiebilsbestilling, blant annet via SMS. Lufthansa tilbyr også oppsporing av tapt bagasje. Flynerdene kan laste ned diverse tilgjengelig Lufthansa-snop i form av videoer, screensavere og bilder fra arkivene.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Onlinebooking: Ja, men bookingen funker best i reklamen.

Funksjonalitet: Minimalistisk velkomstside med rullgardinmenyer som tar deg dit du vil på nettstedet. Tilbyr søk i FAQ-databasen i stedet for å svare på henvendelser på e-post. Lett å navigere mellom sidene. Egne nasjonale sider er et pluss.

Terningkast: 2, ugjennomtrengelig onlinebooking drar ned.

Nettadresse: http://www.lufthansa.com