Konkurs - men kundene får penger tilbake

Bonusreiser gikk til skifteretten torsdag, men reisegarantifondet melder at kundene ikke skal lide unødig.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

Torsdag ble det klart at en av de få rene norske charteroperatørene, Bonus Feriereiser, er konkurs. De har hatt gjester både i Tunisia og på Malta. Siden selskapet er medlem av reisegarantifondet, skal det imidlertid ordne seg med transporten for alle gjestene. De som har betalt sine reiser, skal også få pengene igjen. Les mer hos reisegarantifondet.

  • Reisegarantifondet
  • Fondet har mottatt en kundeliste fra selskapet, og vil i løpet av de nærmeste dagene sende brev til berørte kunder. Du som har betalt inn penger til selskapet vil få tilbake penger mot at du kan dokumentere betalingen. Hører du ikke noe fra fondet innen neste torsdag, bør du ta kontakt.

  • Sikre deg mot konkurs og tapte billettutgifter
  • Skroll ned for mer.

    Dette skriver Bonusreiser på sine nettsider den 25. september:

    Praktisk informasjon i forhold til opphør av driften i Bonus Feriereiser Norge AS:

    - Alle kunder må kontakte Reisegarantifondet på telefon 51 84 47 27 for nærmere informasjon om hvordan man skal forholde seg.

    - Ingen kunder som har betalt sin reise vil lide økonomisk tap som følge av dette. Alle kunder vil få refundert hva som er innbetalt, eventuelt tilbudt ny reise med et annet selskap.

    - Ingen i Bonus Feriereiser Norge AS eller dets agenter/ butikker kan gjøre mer i forhold til kundene.

    Verktøy for reiselyst


    Restplasslisten er stedet for deg som er ute etter billige reiser. Her finner du charterselskapenes restplasser på ett sted. Reiseguiden gir deg tips og råd til ting å se, godt å spise og steder å besøke – eller ikke besøke. Rådene kommer fra de som kjenner stedene best, nemlig turistene selv. Valutakalkulatoren gjør de vanskelige regnestykkene for deg.