Redaktør i DinSide Reise, Karoline Brubæk
Redaktør i DinSide Reise, Karoline BrubækVis mer

Kø-kaos for Norwegian

KOMMENTAR: Jeg vil veldig gjerne reise med Norwegian, men jeg hater telefonkøer. En dårlig kombinasjon ...

Tre kvarter tok det å få svar hos Norwegian på telefon. Hvor mange kunder gidder sitte på telefonen i tre kvarter for å sjekke priser og bestille billetter? Ikke mange er vi redd. Ikke vi heller, egentlig, men siden vi nå har den jobben vi har, gjør vi det likevel, bare for å se hva som skjer.

  • Norwegian: Arbeider med saken
  • Null nett

    [Ugjyldig objekt (NAV)]

    Vi ville bare sjekke prisene til Newcastle. Som de innbarkede nettjunkiene vi er, taster vi norwegian.no, og går inn på oversikten over rutenettet. Herlig - her finner vi at selskapet har ruter mellom Stavanger og Newcastle. Vi klikker på bestill og velger utreise fra Stavanger. Det går greit, men så er det stopp. Reisemål Newcastle ligger faktisk ikke i listen. Hm - spørsmål og svar - les her, står det. Vi leser, og ser at Stavanger - Newcastle faktisk ikke kan bestilles på nett.

    Den lange ventetiden

    Norwegian i luften.
    Norwegian i luften. Vis mer

    Neivel, da er telefonen løsningen. 815 21 815 er nummeret som skal vise seg å gi oss gnagsår i øregangene. 43 minutter og 21 sekunder tok det før vi fikk svar. Heldigvis hadde vi notert hva spørsmålet var, for vår korttidshukommelse er ikke av de mest pålitelige etter at ørene er proppet fulle med ringetoner og gjentatte oppfordringer om å holde kredittkortet klart. For ikke snakke om telefonstemmens ytterst velmenende men etter hvert svært irriterende tips om at vi kan bestille på norwegian.no i stedet. Neisierdudetdu! Tenk, det kan vi altså ikke. Og det er det selvsagt mange andre som ikke kan heller, også om de ikke skal til Storbritannia. Mange potensielle lavpriskunder innenlands har fortsatt ikke mulighet til bestilling over nett.

    Artikkelen fortsetter under annonsen

    Telefondamen

    Endelig får vi svar hos en sprudlende og hyggelig dame som viser seg å jobbe hos et reisebyrå flyselskapet samarbeider med. Gode tilbud får vi også. Bare så synd for Norwegian at de fleste potensielle kunder sannsynligvis har falt av for mange tellerskritt siden.

    (Til sammenligning tok det oss ett minutt å få kontakt med SAS bestillingstelefon der de forøvrig også har ring-tilbake-tjeneste, og fire minutter å få kontakt med Braathens bestillingstelefon.)

  • Norwegian: Arbeider med saken
  • Kommentar i forbindelse med Norwegians inntreden på det norske flymarkedet: O herlige konkurranse
  • Er du helt propell? Test deg selv om fly.
  • Ut på tur?

    Vi har mange nyttige verktøy for deg som skal ut på reise:

  • Restplasslisten er stedet for deg som er ute etter billige reiser. Her finner du charterselskapenes restplasser på ett sted.
  • Reiseguiden gir deg tips og råd til ting å se, godt å spise og steder å besøke – eller ikke besøke. Rådene kommer fra de som kjenner stedene best, nemlig turistene selv.
  • Fergeguiden er for deg som skal vannveien til Danmark, Tyskland eller Storbritannia. Her kan du finne ut hvem som seiler hvor, og til hvilken pris.
  • Valutakalkulatoren gjør de vanskelige regnestykkene for deg.