Jentene elsker minibaren

Kvinnelige forretningsreisende setter pris på minibaren på hotellet, men mye kan fortsatt gjøres for at kvinnelige gjester skal føle seg verdsatt.

Jenter vil gjerne ha spa-fasiliteter.
Jenter vil gjerne ha spa-fasiliteter. Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon

En fersk undersøkelse sitert i magasinet Business Traveller, viser at kvinnelige forretningsreisende mener minibaren er hotellets viktigste gode. Deretter følger toalettsaker fra fasjonable leverandører og spafasiliteter.

40 prosent

Undersøkelsen er utført av en avdeling hos New York University, for Wyndaham Hotels. Den viser at hele 40 prosent av alle forretningsreisende er kvinner. Men selv om kvinner utgjør en så stor andel av dette reisemarkedet, er det mange av dem som ikke føler seg spesielt velkomne hos flyselskaper og hoteller.

Satser på damene

Enkelte hoteller og kjeder har skjønt at jenter utgjør et viktig marked. Hos London Hilton har hotellet åpnet en egen etasje med suiter kun for kvinnelige reisende. Her er det overvåkningskameraer i gangene, kikkhull og ekstra solide låser på dørene. Rommene har større speil, og kraftigere hårfønere. Dessuten får gjestene velge i flere glossy magasiner.

- Våre kvinnelige gjester nyter det å føle seg litt spesielle, og setter pris på de ekstra, små godene, sier en talskvinne for Hilton til Business Traveller.

Kjeden Ritz-Carlton har satset på alenebord i restaurantene. Disse er diskret plasserte slik at de som reiser og spiser alene slipper å tiltrekke seg oppmerksomhet fra andre reisende. Restauranten tilbyr også magasiner og aviser ved bordet.

Et hotell i Denver i USA, eskorterer kvinnelige gjester på joggetur om de føler seg usikre, mens et amerikansk bilutleiefirma følger kvinnelige kunder frem til bilen etter mørkets frembrudd.

Les også:

  • Kvinnetrøbbel på flytur

  • Fjollete femiråd i ferien

  • Hysteriske dameråd

  • Jentenes verste reisehistorier