Gotogate.no

Gotogate opererer mer eller mindre med members only - et konsept vi ikke synes fungerer så godt på nett.

GOTOGATE: Syv sider frem til fullført billettbestilling.
GOTOGATE: Syv sider frem til fullført billettbestilling. Vis mer
[Ugjyldig objekt (NAV)]
Gotogate.no

Gotogate har masser av informasjon og tilbud på sidene sine, og ser umiddelbart veldig innbydende ut. Når du skal til å bestille, blir det imidlertid veldig tungrodd. Vi må gjennom hele syv sider fra første tastetrykk for å bestille flybilletter, til vi er fremme ved bekreftelse av bestillingen. Det er alt for mye. Flere av stegene tar også lang tid og er unødig tungvinte å fylle ut. For eksempel burde returtidspunkt justeres automatisk etter avreisetidspunkt. Det gjør det ikke her. Lang registrering kreves også for å få fullt utbytte av bestillingssystemet.

Billetten får du valgfritt med kurér/bud eller i posten, eller du kan hente det på flyplassen eller hos Gotogate. Du må betale med kredittkort, selskapet sender ikke faktura til enkeltkunder.

Kundeservice kan dessverre ikke svare på henvendelser i forbindelse med priser eller tilgjengelighet. Får du ikke resultat på nett, så blir det ingen reise med Gotogate.

Konklusjon: Mye praktisk informasjon men bestillingen kan gjøres så uendelig mye enklere.

Tilbyr: Gotogate har både enkeltreiser med fly, hotell og/eller leiebil, tematilbud og pakketurer. De har også jevnlige konkurranser. Selskapet samarbeider med TV2 og Via-gruppen.

Priser:
London: Laveste pris ble 2.575 inkludert skatt (385 kroner) for en direktetur med BA. Vi får fire resultater å velge i, sortert på pris.
Mexico City: Fire resultater også til Mexico City. Laveste pris ble 6.626 inkludert skatt (876 kroner) for rute via Frankfurt med Lufthansa.

Krav til registrering: Du kan lete etter priser uten registrering, men kun medlemmer får tilgang til å søke etter laveste pris og til å bestille. For å bli medlem må du gjennom en lang registreringsprosess der minst 11 felt må fylles ut.

Brukerstøtte: Du kan få assistanse både per e-post og telefon. Under vår test fikk vi svar på e-post på like over en time. Det er mer enn godkjent. På telefon er dessverre historien en annen. På grunn av at selskapet holder på å flytte får vi ikke tak i selskapets ene telefonbrukerstøtte. Forståelig, men en smule uprofesjonelt.

Avbestilling: Avbestillingsregler avhenger av billettype og flyselskap. Vanligvis må de aller billigste billettene betales 3-7 dager etter bestilling, og kan etter dette ikke endres.

Nettadresse: Gotogate

  • Videre til neste nettreisebyrå i testen.

  • Tilbake til hovedartikkelen.