Goodjet

Som Ryanair, flyr også Goodjet fra Torp. Det svenske selskapet startet flyvningene fra Norge i juni i år, og første destinasjon på det norske rutekartet var Paris.

Goodjet
Goodjet
[Ugjyldig objekt (NAV)]

29. august åpnet ruten Torp-Nice, og 25. oktober åpner Goodjet flyvninger mellom Torp og Alicante.

Goodjet har norske sider, med norske priser – selv om språket innimellom er en glad miks av norsk og svensk.

  • Goodjet.com
  • Rutenett
    Rutenettet kan sees i en enkel grafisk fremstilling, samt at alle rutetabellene er lett tilgjengelig.

    Prisinfo
    Spesielle tilbud – som billettene til 181 kroner for reise i august og september – er annonsert på første side. Øvrig prisinformasjon er det imidlertid vanskelig å finne. Hva som er laveste pris når supertilbudet ikke gjelder, er det ingen informasjon om.

    Reisemålsinformasjon
    Godt med info om flyplassene – som hva du finner der, avstand til destinasjonsby, hvordan du kommer deg til byen, og hva dette koster. Lenker til flyplassenes egne internettsider. Svært godt med lenker til nyttig informasjon i de aktuelle landene – så som hoteller, museer, turistinformasjon, leiebil, etc.

    Billettbestilling
    Du kan bestille billetter via nettet eller over telefon. Ved nettbestilling betaler du ingen ekstra gebyrer, men ved bestilling over telefon påløper en bestillingskostnad på 50 kroner per person.

    Bestillingstjenesten på nett lar deg selv bestemme hva du vil søke etter; om du vil søke etter dato, eller om du heller vil søke etter billigste billett. Ved søk etter billigste billett, kan du spesifisere en makspris, og resultatlisten vil kun vise tilgjengelige billetter under denne prisen.

    For å foreta en bestilling, må du bla deg gjennom fem skjermbilder. Dette gjelder uansett om du søker etter dato eller billigste billett. Bestillingstjenesten er enkel å benytte. Pluss for at du allerede fra start får opp pris inkludert alle skatter og avgifter. Du starter søket fra hovedsiden, og trenger altså ikke å åpne en egen side for å komme inn i bestillingsverktøyet.

    Kundetjeneste
    Goodjet oppgir en e-postadresse lett synlig på første side, under bestillingsverktøyet. Vi sendte en forespørsel til denne adressen, og fikk svar 33 timer og 43 minutter senere.

    Selskapet har også en bestillingstelefon som du kan ringe for hjelp. Det er gratis å ringe selve informasjonstelefonen, men dersom du faktisk gjør en bestilling, koster dette deg 50 kroner.

    Brukervennlighet
    Goodjets sider er enkle å bruke, og det er lett å finne fram til ønsket informasjon. Svenskene er også desidert best på informasjon om flyplassen, transport videre – og veier videre til mer reisemålsinformasjon. Bestillingstjenesten er av de beste; den er enkel, har få trinn, du kan søke etter billigreiser og spesifisere makspris – og Goodjet er også den eneste av billigflyselskapene som har alle skatter og avgifter inkludert i prisen helt fra start. E-post adresse for informasjon er forbilledlig plassert – men vi skulle gjerne hatt aktuelle telefonnummer litt tydeligere plassert.

    Terningkast: 5+