Forbrukerrådet hjelper deg

Dine rettigheter til refusjon av billettutgifter er den samme, uansett i hvilket land selskapet hører hjemme.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

- Plikten til å refundere penger er den samme uansett hvilket land selskapet hører hjemme. Praktisk sett er det enklere å rette krav og få erstatning dersom selskapet er norsk, forteller Lange.

Forbrrukerrådet er norsk Clearing House for forbrukersaker i EU- og EØS-landene. Det er et samarbeid som skal gi forbrukere tilgang til tvisteløsninger utenom domstolene på tvers av Europas landegrenser. Det betyr at Forbrukerrådet kan formidle klager mot utenlandske selskaper.

Du skal fremdeles først forsøke å selv fremme dine krav mot selskapet, men dersom du ikke lykkes, kan du ta kontakt med forbrukerkontoret i fylket. De vil så ta kontakt med norsk Clearing House, som deretter kan forsøke å formidle kontakt med en eventuell klageinstans i landet det gjelder.

NB: Husk at all hjelp du får fra Clearing House er gratis.

Mer informasjon finner du hos Forbrukerrådet.

Ikke forsikret ved konkurs
Tilbake til innledningen