Du kan klage!

Erfaringsmessig er det ikke like lett å få gjennomslag for klager på uspesifiserte reiser, som på ordinære reiser.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

De fleste operatørene anbefaler ikke uspesifiserte reiser til familier med barn, og advarer om at det ikke blir tatt spesielle hensyn til familier. Reiser du uspesifisert kan du med andre ord ikke forvente all verden, selv om du kan være heldig å bo både flott og romslig. Varsling om støy på forhånd, kan du for eksempel ikke forvente, ergo må du tåle støy som andre gjester kanskje vet om på forhånd.

Ikke finn deg i alt

Det kan være vanskelig å få medhold i klager når du reiser uspesifisert, på grunn av betingelsene knyttet til denne reiseformen. Det betyr imidlertid ikke at du skal tåle alt. Mener du at selskapet bryter vilkårene for uspesifiserte reiser, kan du klage i henhold til pakkereiseloven. Da klager du til selskapet med krav om prisavslag og/eller erstatning. Blir dere ikke enige, kan du fremme klagen inn for Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser.

  • Mer om fremgangsmåten for å klage på pakkereiser, kan du lese her.
  • Les også hvordan det gikk i en klagesak til Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser i forbindelse med en uspesifisert reise:

  • Uspesifisert mareritt
    Hun reiste uspesifisert, og ble plassert der hun ikke ønsket å bo. Får hun erstatning?
  • Tilbake til innledningen.