Servicen på flyene er nok jevnt over god. Har du likevel en god historie på lager, så send den til oss.
Servicen på flyene er nok jevnt over god. Har du likevel en god historie på lager, så send den til oss.Vis mer

De verste servicehistoriene

Hva gjør du når kafébetjeningen vil holde maten for seg selv? Eller når hotellpersonalet ikke vil ringe etter lege? Du sender historien inn til DinSide Reise.

Den lille babyen gjorde sitt fornødne i bleien på British Airways-flyet. Moren skiftet på babyen, puttet bleien i en pose og ventet på at en flyvertinne skulle komme forbi. Etter en tid kommer det en flyvertinne.

- Unnskyld, men jeg har en bleie her, sier spedbarnsmoren til flyvertinnen.
- Å, sier du det, svarer flyvertinnen smilende og går videre.

Denne historien er riktig nok gammel og stammer fra den tid da utseendet til flypersonalet var langt viktigere enn kvalifikasjonene. Men elendig service opplever de fleste fra tid til annen.

Smålig

En av DinSides journalister, Elisabeth Realfsen, forteller følgende historie fra ferie-Norge:

- Etter å ha gått på fottur i Jotunheimen, tar vi inn på turistforeningens hytte på Fanaråken. Her bestiller vi middag som består av kjøttkaker og brun saus – nokså trist mat i grunnen. Vi spør betjeningen om å få tyttebærsyltetøy for å piffe maten litt opp, men betjeningen sier at det har de ikke. En liten stund senere skal hyttebetjeningen spise selv og da ser vi at de har et kjempestort glass med tyttebærsyltetøy.

Realfsen forteller videre at mens de spiser kommer det en familie bestående av far og tre barn. Alle er svært slitne og småbarnsfaren spør om å få et glass vann. Ettersom de ikke er betalende gjester ved turisthytta, blir den tørste familien henvist til bekken. Realfsen understreker at historien er noen år gammel.

Late?

- Det regner når vi ankommer Skjærgården hotell- og familiepark i Langesund. Det er en slags oppdelt baldakin foran inngangen til hotellet, slik at man ikke kan parkere ved døren. De rundt 30 meterne er delvis overbygd, delvis regner det i hodet ditt. Vår familie ankommer med ganske mange og tunge kofferter. I resepsjonen, som har utsikt til oss gjennom de åpne dørene, står det tre personer. Ingen gjør tegn til å hjelpe meg med bagasjen, sier Jon Erland Madsen.

Madsen forteller videre fra oppholdet på familiehotellet.

- Da vi skulle spise pizza, ville vi sette sammen noen bord for å kunne sitte ved siden av hverandre. En i selskapet løftet et av bordene, som hadde en tung metallfot. Foten ramlet av, og ned på tåen hans hvor neglen brakk. Det blødde en god del, og det var nok høyst ubehagelig. En representant for hotellets ledelse kom forbi mens min venn satt blødende. Lederen påpekte da at bordene ikke skulle flyttes. Da han ble spurt om det var mulig å få tak i en lege, sa han at han kunne ringe etter ambulanse, men han tvilte på om den kom. Noen lege kunne han ikke skaffe. Han kunne skaffe en drosje til sykehuset, men han ville ikke anbefale min venn å dra dit. Så gikk han.

Din beste historie

Mange mener at servicen i turist-Norge er verst i verden. Andre mener at servicen er mye verre ute i verden. Har du en knallhistorie om dårlig service? Send den til oss på denne e-postadressen. I neste uke presenterer vi de saftigste historiene fra ferieverdenen.

Ut på tur?

Frister et aldri så lite avbrekk i hverdagen? I restplassoversikten finner du de siste og billigste reisene som er tilgjengelig på markedet. Vil du bestille charterreiser, får du oversikten her.

Lurer du på om flyet er i rute? Det kan du finne det ut på vår kontinuerlig oppdaterte oversikt for flygninger med SAS, Braathens og Widerøe her. Ta en titt i Din Reiseguide og se hva andre synes om ditt reisemål. Her kan du også legge inn karakterer selv eller skrive et reisebrev.