BILDER fra Chamonix

På Europas tak. Utsikt mot Mont Blanc, 4.810 meter over havet. Foto: Office de Turisme de Chamonix
På Europas tak. Utsikt mot Mont Blanc, 4.810 meter over havet. Foto: Office de Turisme de Chamonix Vis mer
Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon
Sikkerhetsselen må på plass før vi skal kjøre offpiste på isbreen. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
Sikkerhetsselen må på plass før vi skal kjøre offpiste på isbreen. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
Fra utsiktspunktet Aguille de Midis, der du kan se mot Mont Blanc, og inn i Sveits og Italia. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
Fra utsiktspunktet Aguille de Midis, der du kan se mot Mont Blanc, og inn i Sveits og Italia. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
På toppen av isbreen, der offpistekjøringen skal starte. Aguille de Midis i bakgrunnen. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
På toppen av isbreen, der offpistekjøringen skal starte. Aguille de Midis i bakgrunnen. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
Av med sikkerhetsutstyret. Guiden Denis Etienne gir oss de siste instruksjoner. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
Av med sikkerhetsutstyret. Guiden Denis Etienne gir oss de siste instruksjoner. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
Det kribler i magen med tanke på den 22 kilometer lange nedfarten som venter. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
Det kribler i magen med tanke på den 22 kilometer lange nedfarten som venter. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
Flott utsikt over Alpenes tak. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
Flott utsikt over Alpenes tak. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
Bare å sette utfor. Det var ingen puddersnø, men vi klager ikke av den grunn. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
Bare å sette utfor. Det var ingen puddersnø, men vi klager ikke av den grunn. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
Lumske bresprekker som må styres unna. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
Lumske bresprekker som må styres unna. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
Skiguiden Denis i fin stil. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
Skiguiden Denis i fin stil. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
Det er viktig å ha med seg en kyndig guide, for området er fullt av bresprekker. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
Det er viktig å ha med seg en kyndig guide, for området er fullt av bresprekker. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
Det gjelder å ha litt muskler i lårene når man skal stå i over to mil. Aina Helen Sætre og Erik Nergaard er fornøyde. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
Det gjelder å ha litt muskler i lårene når man skal stå i over to mil. Aina Helen Sætre og Erik Nergaard er fornøyde. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
En pust i bakken før neste heng skal forseres. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
En pust i bakken før neste heng skal forseres. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
Ingenting for pyser - men det er faktisk lettere å kjøre i slike bratte heng hvis man har litt fart. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
Ingenting for pyser - men det er faktisk lettere å kjøre i slike bratte heng hvis man har litt fart. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
Journalisten får utfordret skiferdighetene. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
Journalisten får utfordret skiferdighetene. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
Finnes det en fargekode for bakker brattere enn de svarte? Foto: Eigil Knudsen Ingnes
Finnes det en fargekode for bakker brattere enn de svarte? Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
På vei ned mot en isbre.Jon Ødegård ser til at Aina kommer seg trygt avgårde. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
På vei ned mot en isbre.Jon Ødegård ser til at Aina kommer seg trygt avgårde. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer
Halvveis nede, og tid for lunsj på 1.913 meters høyde. Foto: Eigil Knudsen Ingnes
Halvveis nede, og tid for lunsj på 1.913 meters høyde. Foto: Eigil Knudsen Ingnes Vis mer




Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.






Klikk her for å komme tilbake til hovedartikkelen.