Barneuvennlig bosted

Barnefamilien følte seg uvelkomne og lite tilfreds med hotellet i Tunisia.

Familien er skuffet over at reiseselgeren ikke advarte dem om at hotellet ikke egnet seg for barn. Noe de syns var helt tydelig at det ikke gjorde. Reiseselskapet er ikke enig i vurderingen.

Dårlig behandlet

Ikke alle bosteder egner seg like godt for små turister. Illustrasjonsfoto: Gry Sagen Ernie
Ikke alle bosteder egner seg like godt for små turister. Illustrasjonsfoto: Gry Sagen Ernie Vis mer

Reiseselgeren fortalte ikke familien at hotellet i Monastir ikke var barnevennlig. De ble heller ikke advart om at det meste var stengt fordi det var lavsesong. Familien mener at de ble dårlig behandlet fordi de hadde med barn, og at hotellpersonalet var sure og lite serviceinnstilte. Familien klaget sin nød til reiseselskapets kontor i Sousse, og ble tilbudt annet bosted. Det takket de imidlertid nei til, da fire dager av ferien allerede var gått, og de ikke hadde overskudd til flytting. De krever prisavslag.

Ingen andre klager

Reiseselskapet er ikke villig til å gi prisavslag, selv om de sier at hotellet ikke selges som barnevennlig alternativ. Mange barnefamilier har bodd der i samme periode, og ingen av dem har klaget på forholdene som denne familien beskriver. Dessuten tok familien ikke mot tilbudet om flytting. Reklamasjonsnemnda sier seg enig med selskapet at det ikke er grunner for å unnlate salg av dette hotellet til barnefamilier. Siden klagerne avslo flytting, har de heller ikke gitt selskapet mulighet til å forbedre problemene. Klagerne får ikke prisavslag.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Reklamasjoner

Reisende på pakketurer kan klage om de er misfornøyd. Først klager du til selskapets representanter på stedet. Om det ikke fører frem tar du det opp med selskapet når du kommer hjem. Er du ikke fornøyd med behandlingen der, tar du kontakt med Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser. Behandlingen i nemnda tar som regel i overkant av et halvt års tid, og pakketurselskapet er forpliktet å følge avgjørelsen som blir tatt her.

Adressen til Reklamasjonsnemnda for selskapsreiser er: Drammensveien 30, 0255 Oslo eller postboks 2924 Solli, 0230 Oslo.

  • Se hvordan det har gått med reisende som har klaget via reklamasjonsnemnda.
  • Ut på tur?

    DinSide Reise har de nyttige reiseplanleggingsverktøyene.

  • Fergekalkulatoren
    - Få oversikten over fergeselskapenes tilbud.

  • Reiseguiden
    - Sjekk ut lesernes beste reisetips, eller del ditt beste reisetriks med andre.

  • Valutakalkulatoren
    - Hvor mye er en bath? Eller en euro? Valutakalkisen har svaret.

  • Slik kan du reise billig
    - Sjekk DinSide Reises artikkelsamling om budsjettreiser.