Trøbbel med Vipps

Ny versjon av Vipps skaper innloggingstrøbbel for enkelte brukere.

Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix
Foto: Gorm Kallestad / NTB scanpix Vis mer

Tidlig fredag ettermiddag melder Vipps at det er problemer med en ny versjon av appen som gir innloggingstrøbbel for enkelte brukere:

- Har du iPhone kan du oppleve at du får en feilmelding når du taster inn den personlige koden eller telefonnummeret ditt. Da anbefaler vi at du laster ned nyeste versjon (2.6.1) og prøver igjen. Men det er dessverre noen som opplever at det feiler også på nyeste versjon. Vi jobber på spreng med å løse feilen og beklager ulempene dette medfører for dere, skriver selskapet på sine Facebook-sider.

KOMMER IKKE INN: Slik så det ut da vi prøvde å logge inn i Vipps tidlig fredag ettermiddag. Foto: Berit N. Njarga
KOMMER IKKE INN: Slik så det ut da vi prøvde å logge inn i Vipps tidlig fredag ettermiddag. Foto: Berit N. Njarga Vis mer

Vi har selv prøvd å logge inn i Vipps, men får bare beskjeden «noe gikk dessverre galt, prøv igjen».

- Jobber på spreng

Kommunikasjonssjef i Vipps, Hanne Kjærnes, bekrefter overfor Dinside at det er kun brukere som har oppgradert til den nye Vipps-versjonen som kan få problemer. Denne ble sluppet forrige lørdag.

- Vi har hatt problemer siden da. Vi jobber imidlertid hardt med saken, og håper problemet er fikset så snart det lar seg gjøre, sier Kjærnes til Dinside.

Kan slutte å fungere på eldre mobiler

I anledning oppdateringen har Vipps også oppdatert sikkerhetsnivået. Det innebærer at appen nå vil slutte å fungere for noen eldre mobiltelefoner.

Mobilene det gjelder er iPhone 5 og 5c, og Android-mobiler med operativsystem 4.3 og 4.4, skriver Vipps i et eget innlegg på nettsidene sine.

- Vi er lei oss for at dette skaper problemer for noen av brukerne våre, men gjør dise endringene for å ivareta sikkerheten i størst mulig grad, skriver selskapet.

Saken oppdateres.