Kjell-Åge Gotvassli kommer neppe til å bli Netcom-abonnent igjen med det første.
Kjell-Åge Gotvassli kommer neppe til å bli Netcom-abonnent igjen med det første.Vis mer

Tre måneders oppsigelsestid hos Netcom

- Dette er jo håpløst. Med dagens sterke konkurranse på telemarkedet må Netcom ha bedre orden i rutinene. De kan jo ikke behandle kundene sine sånn, sier Kjell-Åge Gotvassli på telefon fra Steinkjer.

Gotvassli har hatt mobil-abonnementet fra Netcom i en årrekke, men brukt det lite de siste årene. I slutten av mars sendte han derfor en e-post der han sa opp abonnementet. Den fikk han ikke svar på. Netcoms kundeservice kunne på telefon opplyse at han måtte sende et brev, noe han raskt gjorde.

30 minutter å bli abonnent...

- Noen dager senere fikk jeg en faktura. Da ringte jeg kundeservice en gang til, og fikk beskjed om at de ikke hadde mottatt noen stoppordre på abonnementet mitt. Jeg spurte da om de ville stoppe det hvis jeg sendte en fax, og fikk bekreftende svar. Jeg sendte faxen, og regnet med at alt var i orden og at avregningen ville komme i posten med det første. Da jeg senere fikk en ny faktura, ble jeg både opprørt og forbanna. Skal det virkelig ta tre måneder å si opp et Netcom-abonnement, når det kun tar 30 minutter å bli abonnent? undrer Gotvassli.

..og tre måneder å bli kvitt det


Da trønderen ringte Netcoms kundeservice for tredje gang, hadde de ennå ikke mottatt noen stoppordre. Irritert spurte han hvor lang tid dette ville ta.

- Frekt fikk jeg vite at behandlingstida var noe lang for tida – opp til tre måneder måtte jeg belage meg på å vente, sier Kjell-Åge Gotvassli.

Netcom lovet imidlertid å ordne opp i saken, og lovet Gotvassli en skriftlig bekreftelse på at abonnementet var stoppet. Men han har ikke hørt et kvekk fra selskapet etter dette.

Legger seg flat

Mobilgiganten legger seg flat når vi presenterer saken for dem. Informasjonskonsulent Bjørnar Storeheier i Netcom innrømmer fadesen etter å ha sjekket saken.

- Feilen er vår! Vi har dessverre gått glipp av av Gotvasslis oppsigelse av abonnentet. Vi fant brevet hans i systemet vårt, men må bare beklage at den ikke har blitt distribuert videre hos oss, sier Storeheier.

- Hvorfor har han ikke mottatt et brev med bekreftelse om at oppsigelsen er mottatt?

- Vanligvis sender vi ut et slikt brev, men det har dessverre ikke skjedd i dette tilfellet. Gotvassli får selvfølgelig ettergitt abonnementsavgiften for månedene etter at han sa opp abonnementet, opplyser Bjørnar Storeheier.