Tiscali topper hatlisten

Vi har testet og rangert 15 surfeselskapers support-telefoner. Vi har gitt dem poeng for åpningstider, pris, og ventetider. Testens klare taper er Tiscali, vinneren er Multinett.

Publisert
Sist oppdatert

Tiscali topper hatlisten

  1. Se resultatene


Du står så uendelig alene når du ikke skjønner problemet du har fått som surfer. Som regel har du imidlertid en mobiltelefon som du kan ringe support med - og det må du, for du skjønner antakelig ikke bæret av hva problemet er.

Kvaliteten på surfeselskapenes supporttelefon er også viktig av en annen grunn: Bredbånd koster til dels mye i Norge. Da vil du at alt skal fungere slik selskapene lover når de selger deg abonnementet.

Trykk her for gå rett til resultatene fra testen.

Leserkrav

I desember gjennomførte vi en stor test av norske servicetelefoner, og opplevde da et renn av e-poster fra forargede Tiscali-kunder. Kravet var enkelt, de ville ha fokus på surfeselskapenes kundebehandling.

Vidar Nilsen i Oslo var blant de mange oppgitte:

  • - Den desidert største verstingen har dere "glemt": TISCALI,
    Sitter faktisk akkurat nå i kø hos dem. Da jeg omsider fikk kontakt og det ikke var opptatt, var det kø. Da fikk jeg vite at jeg var nummer 16 i køen. Nå har jeg ventet i 35 min. og 55 sekunder og er nr. 8 i køen.
En annen leser skrev:
  • "Hei. Flott at du tester dette. Men du har glemt Tiscali. Jeg har sendt 11 e-poster til kundeservice UTEN å få svar. Og jeg ringte midt under landskampen Norge- Spania og fikk selvfølgelig beskjed om at jeg var nr 14 i køen.

    Det samme svaret har jeg fått i 2 uker nå . Tror faktisk at Tiscali kan måle seg med Nextgentel. Kan du ikke teste Tiscali også. Synes de slipper for billig!"
Dessverre ga vår test av ventetiden hos surfeselskapene leserne rett. Tiscali fikk desidert jumboplass sammenlignet med 14 av sine konkurrenter.

Som fryktet hos Tiscali

22 og et halvt minutt satt vi første gang og ventet, med den evinnelige muzaken i ørene. I neste runde slapp vi unna med snaue 12 minutter, mens en stemme stadig opplyste om at alle agentene var opptatt, og minte oss om at vi kunne ta kontakt på e-post.

E-post support hos en internettleverandør er vi forøvrig skeptiske til. Ofte ringer man jo supporttelefonen på grunn av nettverksproblemer. I slike situasjoner er telefonsupport det eneste aktuelle alternativet. I tillegg har vi også mottatt utallige tilbakemeldinger fra våre lesere om at surfeselskapene ikke svarer på e-post henvendelser. Dette er dessverre ikke tillitsvekkende for bransjen.

For mange nye kunder?

Olav Sande, administrerende direktør i Tiscali, er heller ikke fornøyd med situasjonen:

- Vi erkjenner at dette ikke er bra. Forklaringen er at vi opplevde en kraftig vekst i kundemassen i forrige halvår, og support-folkene våre må i for stor grad svare på henvendelser om forsinkelser i leveransene fra oss.

I det siste har vi oppgradert nettverket vårt og økt bemanningen av support med hundre prosent. I tillegg oppgraderer vi for tiden leveranse- og support- systemene våre, sier Sande til DinSide.

Alle resultatene

Vi har testet og rangert 15 surfeselskapers support-telefoner. Vi har gitt dem poeng for åpningstider, pris, og ventetider.

Trykk her for så hvilken plass ditt surfeselskap kom på

[Ugjyldig objekt (debatt)]


Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer