Testens tapere

Er uten tvil Yatack og Compact-huset, som ikke har klart å levere 25 dager etter bestillingen.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

På Yatacks nettsider sier de at du normalt vil motta varen i løpet av 4-10 dager. Compact-huset flesker imidlertid til, og sier at de normalt sender varene innen 24 timer etter bestillingen.

Slik gikk det imidlertid ikke med våre bestillinger.

Begrensninger

Alle nettbutikkene i testen sendte ut bekreftelser på bestillingene, og her tas det ofte visse begrensninger i leveringstidene.

Compact-huset sier f.eks: ” Varer som er på lager vil bli sendt innen 24 timer. Bestillingsvarer fra norske plateselskaper og leverandører skaffes normalt til veie på 3-7 dager. Importvarer som ikke er på lager vil vanligvis være klare for utsendelse innen 1 - 3 uker; avhengig av utgivelsesland. Vanskelig tilgjengelige titler fra enkelte småselskaper kan i visse tilfeller ta opptil 8 uker å få tak i.”

Fra Compact-huset bestilte vi ”Me, myself & Irene” med Jim Carrey. Dette er overhodet ingen ”vanskelig tilgjengelig tittel”, men tvert imot en gedigen kassasuksess. Selv som importfilm har Compact-huset derfor brutt sin 3 ukers frist med fire dager.

Rotete fra Yatack

Fra Yatack bestilte vi ”Broen over Kwai”, og det hele så lyst ut en god stund.

Den 17. desember fikk vi nemlig følgende e-post fra ”levering@yatack.no”:

  • Emne: yaTack leverer. Din ordre med ordrenummer XXX, ble sendt fra vårt lager 2000.12.16.

Lykken ble imidlertid kortvarig. Den 21. desember kom nemlig følgende e-post, denne gang fra ”schedule@db00.yatack.net”, på vegne av yaTack kundeservice:
  • yaTack har sammen med leverandører jobbet hardt for at alle kunder skal få sine varer i tide til julaften.

    Artikkelen fortsetter under annonsen

    Vi må desverre meddele deg at du har bestillt varer som sannsynligvis ikke vil komme frem før julehelgen.

    Varen vil bli sendt ut fra vårt lager med en gang den kommer inn fra vår
    leverandør.”

Konklusjon

Ytterligere kommentarer er vel egentlig unødvendige. Dette er ikke bra nok, og vil selskapene overleve må de skjerpe seg raskt.