BankID

Telenor-kunder har problemer med BankID

BankID opplever onsdag innloggingsproblemer for kunder som bruker Telenor som operatør. Det arbeides med å løse problemet.

BANKID: Telenor-kunder opplever trøbbel med BankID. Foto: Gorm Kallestad/NTB Scanpix
BANKID: Telenor-kunder opplever trøbbel med BankID. Foto: Gorm Kallestad/NTB Scanpix Vis mer

Oppdatert: BankID opplevde onsdag innloggingsproblemer for kunder som bruker Telenor som operatør. I løpet av ettermiddagen var problemene løst.

Kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i BankID anbefaler å bruke vanlig kodebrikke, skriver Dagens Næringsliv.

Hadde problemer

– Vi jobber med våre samarbeidspartnere for å løse saken. I mellomtiden anbefaler vi kunder som bruker Telenor som sin operatør å bruke vanlig kodebrikke, sier Kjærnes.

Til NTB sier Kjærnes at problemet kun gjelder BankID på mobil for Telenor-kunder, men at resten av tjenesten fungerer som normalt.

– Vi ser at halvparten av kundene er rammet, og det er en positiv utvikling i feilraten, sier hun.

Det arbeides med å rette opp problemet, som skal ha vart i underkant av en time.

Så langt skal både DNB og Nordea være berørt