<strong>BANKID:</strong> Telenor-kunder opplever trøbbel med BankID. Foto: Gorm Kallestad/NTB Scanpix
BANKID: Telenor-kunder opplever trøbbel med BankID. Foto: Gorm Kallestad/NTB Scanpix Vis mer

BankID

Telenor-kunder har problemer med BankID

BankID opplever onsdag innloggingsproblemer for kunder som bruker Telenor som operatør. Det arbeides med å løse problemet.

Publisert
Sist oppdatert

Oppdatert: BankID opplevde onsdag innloggingsproblemer for kunder som bruker Telenor som operatør. I løpet av ettermiddagen var problemene løst.

Kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i BankID anbefaler å bruke vanlig kodebrikke, skriver Dagens Næringsliv.

Hadde problemer

– Vi jobber med våre samarbeidspartnere for å løse saken. I mellomtiden anbefaler vi kunder som bruker Telenor som sin operatør å bruke vanlig kodebrikke, sier Kjærnes.

Til NTB sier Kjærnes at problemet kun gjelder BankID på mobil for Telenor-kunder, men at resten av tjenesten fungerer som normalt.

– Vi ser at halvparten av kundene er rammet, og det er en positiv utvikling i feilraten, sier hun.

Det arbeides med å rette opp problemet, som skal ha vart i underkant av en time.

Så langt skal både DNB og Nordea være berørt

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer