Sunt kosthold: Rapport & mattips fra Jon Erland

Målet mitt er å spise mer vanlig, i hvert fall i forhold til de andre krampeslankerne. Jeg følger vanlige kostholdsråd.

[Ugjyldig objekt (NAV)]
[Ugjyldig objekt (NAV28647)]

Jeg antar at det innebærer farvel til smør på brødskivene og digg om kvelden.

Torsdagens diett

  • Frokost: Kaffe m/skummet melk (!)

  • Lunch: 1 brødskive m/edamerost

  • Middag: Fiskegrateng. Gratengen ble laget på smør og egg, men er nok i og for seg sunn og god. Men så var det mengdene, da.

  • Kveldsmat: Restene av fiskegratengen

  • Nattmat: 1/2 l pils

  • 1 sigarett

  • Drikke: Diverse glass vann og appelsinjuice i løpet av dagen.
Kommmentar: Det styrtregner. Den anbefalte fysiske aktiviteten får vente, men jeg har bestemt meg for å begynne å gå opp trappene til jobben (DinSide ligger i 5. etasje). Jeg har hittil gått ned. Det har en moderat, men oppbyggende effekt.

Fredag den 18/1

Jeg har kanskje gått for hardt ut i forhold til målsetningen om å spise relativt vanlig, men fornuftig, og føler en vedvarende, svak sult.

Jeg tror likevel ikke den påvirker humøret og arbeidsevnen.

Det skal bli bedre nå, for jeg har gått til innkjøp av ja-mat som jeg kan ty til om det blir plagsomt: Lettyoughourt, kålrot, gulerøtter, epler etc.

Dagens meny:

  • Frokost: 1 brødskive med Jarlsberg. Kaffe m/skummet melk.

  • Lunch: To valnøttloffskiver, én med Jarlsberg, én med salami. 1 lettyoughourt.

  • Middag: Pastasalat med kylling.

  • Kvelds: Kokte maiskolber.

  • Nattmat: 1 glass rødvin. 1 sigarett.