Sunn mat: Jon Erland

Jeg spiser fremdeles mer enn de andre krampeslankerne, men forsøker å følge vanlige kostholdsråd.Spørsmål? Send meg en mail!

Har vært for dårlig til å spise frukt og grønnsaker, og skal prøve å bedre dette. Har også begynt å mosjonere litt. Ingen aerobictimer riktignok, men mer å holde seg i vanlig fysisk bevegelse.

Nedenfor følger min uke hittil:
Mandag:

  • Frokost: 1 brødskive med ost, agurk og tomat. Ett eple. Cappuchino.

  • Lunch: 2 brødskiver, m/hhv eggerøre og skinke. 1 glass juice.

  • Middag: Potetsuppe m/salt svinekjøtt. Moste poteter, kålrabi og gulrøtter. Kjøttbiter brunet uten fett og hatt i etterpå. Spisskumen ga det hele en indisk tendens. Underlig, men velsmakende.

  • Kvelds: Rester av suppen.

  • Nattmat: To brødskiver. En med jarlsberg, en med salami. Vann.
Kommentar: Rotsuppen var kanskje ingen suksess. Selv om den var velsmakende, stillet den ikke sulten og det murret i magen hele kvelden.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Jeg innser at jeg har vært en stor mellomspiser. De faste måltidene er nå mindre kaloririke enn det jeg spiste tidligere, men ikke så veldig mye. Forskjellen ligger først og fremst i at jeg nå ikke spiser digg og ting og tang om kvelden.

Tirsdag:

  • Frokost: 1 brødskive med ost, agurk og tomat. Ett eple.

  • Lunch: 2 rundstykker m/hhv omelett og laks/eggerøre. Møtemat MED smør.

  • Middag: Tomatsuppe m/ett hardkokt egg. To brødskiver uten noenting til. Ultralett youghourt til dessert.

  • Kveldsmat: 1 skalk kålrabi. To loffskiver m ost og agurk.
Kommentar: Gikk skitur på en drøy time. Den var ikke lang, men trøsten er at jeg forbruker fire ganger så mange kalorier per kilometer som Bente Skari: Jeg er dobbelt så tung og har bare halvparten så effektiv teknikk.

Onsdag:

  • Frokost: 1 banan

  • Lunch: 1 brødskive m/sild, en med skinke/omelett. 1 glass juice.

  • Middag: Sushi take-away

  • Kveldsmat: To knekkebrød m/hhv gulost og skinke pluss litt grønt. En lettyoughourt.

  • Nattmat: To loffskiver m/hhv gulost og skinke. Et glass vin.
Kommentar: Følte sterk sult onsdag kveld, og la inn mer mat enn vanlig. Jeg tror jeg skal spise noe mer tidligere på dagen og se om det reduserer kveldshungeren.
Torsdag:
  • Frokost: Brødskive m/gulost, skinke, agurk, tomat. Ett eple. Vann.