For å bli som Jamie Lee Curtis må du dessverre trene...
For å bli som Jamie Lee Curtis må du dessverre trene...Vis mer

Slutt med bondefangeri

Norges ledende trimkjede, S.A.T.S, lover forbedringer. Flere medlemmer har overfor DinSide meddelt at de har følt seg bondefanget ved kontraktsinngåelsen. Skal vi tro SATS er dette snart en saga blott.

DinSide rettet nylig oppmerksomheten mot misfornøyde medlemmer av SATS-kjeden. Mange følte at de ble "bundet" til kjeden på en måte de ikke hadde tenkt seg. I leserbrev til DinSide påpeker flere at enkelte sentre ikke opplyser om andre typer medlemsskap enn minimum ettårskontrakter.

Beklager – dette elementet er ikke lenger tilgjengelig.

SATS opplyser nå til DinSide at selskapet arbeider med et omfattende program for å bedre både informasjon og service overfor eksisterende og nye medlemmer - uavhengig av artikkelen i DinSide. Prosjektleder Eirin Sturhaug Bolle forteller at det har vært et problem å sikre enhetlig drift i en bedrift som har ekspandert så kraftig som SATS har gjort.

3496 TARGET="_top">Sjekk selv dine rettigheter som SATS-medlem her!

Landets største trimsenter-kjede med over 110 000 medlemmer vil nå sikre at alle får den service og ikke minst informasjon om rettigheter som hittil synes å ha vært mangelfull. Et eksternt selskap har fått oppgaven med å saumfare organisasjonen både sentralt og lokalt ved det enkelte senter.

En sentral målsetting er å sørge for at alle medlemmer får nøyaktig og riktig informasjon både før, under og ved eventuell avslutning av medlemsskapet.

- Betjeningen skal sørge for at kunden skal lese gjennom kontrakten før de signerer. I tillegg skal betjeningen sørge for å informere om betalingsalternativer og betingelser, opplyser Bolle til DinSide.

Artikkelen fortsetter under annonsen

For eksisterende kunder eller potensielle kunder betyr dette at du skal bli informert om at du kan velge mellom ettårs medlemsskap, halvtårsmedlemsskap og klippekortalternativ i tillegg til drop-inn timer.

Egen skole for de ansatte

- Vi har egen skole som sørger for opplæring av våre ansatte i kjeden. Skolen har et etablert kurs som går punktvis gjennom hele salgsprosessen fra hvordan man skal lytte til kunden og sørge for at kunden får alle de nødvendige informasjonene rundt medlemskapet. S.A.T.S skolens kurs er obligatoriske for ansatte, opplyser Bolle.

I tillegg til dette gjennomfører SATS i løpet av året en komplett gjennomgang av driften der observasjoner blir kontrollert og rutiner for kundemottak blir diskutert og evaluert.