Skadefri kjøring i 10 år = avslag hos Gjensidige-NOR

Med min plettfrie skadehistorikk i bakhodet, antok jeg at jeg ville være en rimelig attraktiv kunde for Gjensidige-NOR. Så feil kan man ta.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Slik forløp samtalen med kundebehandler Rian hos Gjensidige-NOR i Oslo:

  • - Hei, navnet er Øyvind P. Jeg vurderer å bytte inn motorsykkelen min, og vil i den anledning ha tilbud på motorsykkelforsikring hos dere.

    Om tilbudet er bra, er jeg også interessert i å flytte alle min forsikringer over til dere.

  • - Dessverre. Du må ha forsikring hos oss fra før, og i tillegg må du kunne vise til minimum tre års skadehistorikk på motorvogn hos oss. Dersom ikke dette er tilfellet, kan jeg faktisk ikke gi deg noen priser. Det anses nemlig som et pristilbud, sa Rian.
  • - Men nå kan jeg faktisk bevise at jeg har kjørt skadefritt i over ti år. Jeg kan fakse over utdrag fra nåværende forsikringsselskap der dette står svart på hvitt. I tillegg kan jeg som nevnt også være villig til å flytte alle mine øvrige forsikringer til deret.

    Dette må vel være bra nok dokumentasjon på at jeg er en ansvarlig motorsyklist?

  • - Jeg må bare beklage. Policyen vår er dessverre slik.

    Selvsagt kan det gjøres unntak, men det er det kun utvalgte nøkkelpersonell som har myndighet til. Jeg er ikke en av disse, og vedkommende er heller ikke tilbake før etter 1. mai.

    Artikkelen fortsetter under annonsen

    For å kunne holde forsikringspremiene på motorsykkel på dagens nivå, krever vi altså at du har hatt motorvognforsikring hos oss i minimum tre år. Dersom du ikke har det, holder det altså ikke å flytte over andre forsikringer.

    I stedet for å kaste bort din tid her og nå, er faktisk mitt råd at du prøver å kontakte vedkommende som har myndighet til å gjøre unntak.

Det er vel tvilsomt om jeg kommer til å ringe med det første, Gjensidige-Nor får heller kontakte meg når de har ombestemt seg.