SIM-kortet som forsvant

Christian Aune Thomassen i Trondheim bestilte mobilabonnement hos Combitel i begynnelsen av desember 2001. Han venter fortsatt på SIM-kortet. Selskapet lover nå bot og bedring.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

Aune Thomassen er én av flere lesere som har klaget på at billige Combitel ikke har klart å levere SIM-kort tross bestilling av abonnement.

- Jeg ringte selskapet for en drøy uke siden, og fikk da vite at de skulle sende SIM-kortet 1. mars. Jeg venter spent, men har ennå ikke fått det, sier Thomassen.

Tre måneder

Hele tre måneder har altså gått uten at Combitel har fått ut fingeren. I mellomtida har den uheldige studenten ikke kunnet bruke sitt nye abonnement.

For en måned siden fikk han vite på telefon at de "ikke var ferdig med testingen av nettverket".

Combitel bruker Netcoms mobilnett. Markedsdirektør Nils-Ivar Dyngeland medgir at de har slitt. Faktisk har ingen abonnenter fått SIM-kortene sine enda.

Ingen har fått

- Det har tatt lengre tid enn ventet å få klar de tekniske løsningene. Vi holder nå på å avslutte testingen, og skal sende ut alle 4.000 SIM-kortene over helga, sier Dyngeland.

Combitels nettsider, hvor folk har kunnet bestille abonnement, forteller ikke med ett ord om forsinkelsene.

- Alle som har tatt kontakt med oss har fått vite det, sier Dyngeland.

- Men hvorfor har dere ikke opplyst om det før folk har bestilt?

Nettverk

- Alle våre selgere har informert om dette. Ellers har vi valgt å informere de som har tatt kontakt. Jeg skjønner at noen reagerer på dette, og kan bare beklage, sier Nils-Ivar Dyngeland i Bergens-baserte Combitel.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Combitel var først forhandler for Enitel, men overtok så Sites plass i Netcoms mobilnett. Selskapet bruker nettverksmarkedsføring, og tilbyr foruten mobiltelefoni strøm, ISP og ADSL/SDSL.

Selskapet er blant de billigste mobilleverandørene i DinSides Mobiltelefonkalkulator. Dersom de ikke leverer SIM-kortene innen kort tid, vil vi fjerne dem fra kalkulatoren.