Servicen

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Har du ventet lenge på maten, kan det hende at maten har stått noen minutter før du får den. Dette er ikke uvanlig.

Du kan heve

Men er maten kald og du bestilte en varm rett, gjelder Kjøpsloven, i følge Forbrukerrådet.

Det betyr at du faktisk kan heve kjøpet. Da skal du ha pengene igjen dersom du ikke godtar å vente på en ny tallerken.

Er ikke biffen stekt eller krydret slik du ba om , kan du klage på det.

Dropp driks

Synes du ikke maten smaker godt, er det mer et spørsmål om smak og behag. Da vil du sannsynligvis få trøbbel med å heve kjøpet.

Alle klagene kan ha gjort kelneren litt stram i maska. Er kelneren imidlertid sur og uhøflig, er du i din fulle rett til å si fra om det.

En restaurant skal yte en rimelig grad av service til deg som gjest.

Vanlige restaurantnormer sier at du gjerne skal gi noe tips til kelneren. Unnlat å gi tips dersom du ikke synes vedkommende fortjener det.

Lyst til å diskutere?

Besøk vårt debattforum!