Sense Intro - billigst for mobil-småbrukere

Nye Sense.Mobile Intro er per i dag det billigste GSM-alternativet for deg som ringer lite.

Sense Intro - billigst for mobil-småbrukere

  1. Dette sparer du:

DinSides mobiltelefonkalkulator viser at Sense Communications nye GSM-tilbud for mange brukere slår konkurrentene fra første dag. Sense reklamerer med at Sense Intro, som ble lansert i forrige uke, er billigst for deg som ringer mindre enn tre timer per måned.

Selskapet opererer med priser på mellom 1, 50 og 4 kroner minuttet. Prisene gis imidlertid som introduksjonstilbud i et "eksklusivt abonnement" til de 10 000 første kundene. Administrerende direktør Nadir Nalbant i Sense vil ikke gå ut med prisene for et "normalt" abonnement ennå.

- Vi tror vi når 10 000 abonnenter relativt raskt, men kan av strategiske årsaker ikke si hvilke priser vi vil ha etter introduksjonsperioden. Men vi vil legge oss på et nivå som fortsatt gjør oss attraktive for mobilbrukerne, forteller Nalbant.

Siden abonnementet ikke har bindingstid, kan kunder som biter på introduksjonstilbudet enkelt bytte til en annen mobiloperatør dersom de lave prisene ikke opprettholdes.

Enklere prisstruktur

En av faktorene som gjør Sense Intro attraktivt, er at det er det eneste etterskuddsbetalte abonnementet på det norske markedet uten fast avgift. Dette forutsetter imidlertid at du bruker Avtalegiro. Uten Avtalegiro er månedsavgiften 30 kroner. Du må også betale en innmeldingsavgift på 246 kroner. Abonnementet inkluderer fax-tjeneste, mens Voicemail (telefonsvarer) koster 50 kroner i innmelding og 10 kroner i månedsavgift.

Nykommeren benytter Telenors mobilnett, og har følgelig samme dekningsgrad som den tidligere monopolisten. Så gjenstår det å se om selskapet gjør som konkurrentene - kompenserer for manglende fast avgift med høye ringepriser. I følge Nalbant vil de anvende en annen strategi.

- Sense vil ha en enklere prisstruktur enn konkurrentene. I dag venter prisfellene bokstavelig talt på kundene - enten det er høye ringepriser til konkurrerende teleoperatører eller for samtaler på dagtid. Vi regner med at mange har fått ødelagt mobilbudsjettet under lastebilaksjonene den siste uka. De har vært nødt til å bruke mobilen på dagtid for å gi kolleger, venner og familie beskjed om at de satt i kø, sier Nadir Nalbant.