Er det noen som er etter deg?
Er det noen som er etter deg?Vis mer

NYTT: DinSide tar saken

Er det noen som har lurt deg? Har du blitt urettferdig behandlet? DinSide tar saken.

Hvem har ikke opplevd urettferdighetene stå i kø? Butikkene har lurt deg, og du har i tillegg betalt for svineriet.

Eller er det kanskje teleselskapet som har nasket noen ekstra kroner fra lommen din. Eller banken som urettmessig har trukket penger fra høyrentekontoen din?

Mye kan gå galt, og ofte gjør det også det. Skjer det - hold blodtrykket i ro - og send en mail til DinSide. Har du en relevant sak, er det ikke usannsynlig at vi kan hjelpe deg.

DinSide tar saken


Konseptet er for så vidt nytt, selv om vi også før har gått konkret inn i saker og hjulpet forbrukere som har kommet i klemme.

Men nå ønsker vi altså å satse ytterligere på å være forbrukerens Robin Hood. Sakene vi tar opp må omhandle et forbrukertema, hvor du på en eller annen måte har blitt urettferdig eller dårlig behandlet.

Vanligvis vil vi at du står fram med navn og bilde når du forklarer hva saken handler om. For å løse saken vil vi også benytte oss av kommentarer fra jurister og fra den butikken eller bedriften som har behandlet deg urettferdig.

Men i spesielle tilfeller kan vi også akseptere at du står anonymt.

Ingen garanti


Vi ber deg om å tipse oss om din sak, og vi garanterer at vi vil gå gjennom alle de tipsene som kommer inn. Men vi kan naturligvis ikke garantere at alle saker vil komme på trykk i DinSide Økonomi.

De sakene som blir valgt ut er de som er av størst redaksjonell betydning. Redaksjonen tar sikte på å velge ut en ny sak hver 14. dag.

Send ditt tips til . Vi ser frem til å høre fra deg.

Ting som kan gå galt


Eksempler på ting som kan ha gått galt kan være:

  • Du har kjøpt en tennisraket på salg. Raketen blir ødelagt første gang du bruker den, og butikken vil bare erstatten kjøpssummen, og ikke hva en raket av samme kvalitet koster.


  • Du har, uten å be om det, blitt kunde i et nytt teleselskap. Selskapet sender deg regning, og etterhvert regning med purregebyr, fordi du ikke betaler.


  • Du har hatt en forsikringsskade, og forsikringsselskapet har hittill brukt seks måneder på å behandle saken. Du klager, men blir ikke hørt.

Andre spørsmål


Har du andre spørsmål, men som ikke helt passer inn i denne malen? Det kan likevel være hjelp å hente i DinSides Juss-FAQ.

Her kan du få svar på ulike juridiske spørsmål som du lurer på. Klarer vi ikke å svare, vil vi henvise deg til andre instanser.