Amd. Dir. i ombro.com, Petter Asperud har stor tro på reiseliv og internett.
Amd. Dir. i ombro.com, Petter Asperud har stor tro på reiseliv og internett.Vis mer

Nettreiser: Garantert billigere?

De skryter av at de er Skandinavias første turarrangør som drives eksklusivt på Internett. De regner med å omsette for minst en milliard kroner årlig i Skandinavia, og innen 2004 skal de være blant de største turoperatørene i Norge. Møt ombro.com!

1. februar lanserer Ving-gruppen en ny Skandinavisk reisearrangør, ombro.com. Målsettingen er ikke snau: ombro.com skal bli den største reisearrangøren på Internett, og prisene skal i snitt ligge mellom kr 250 og 500 under det som tilbys på det resterende markedet.

LES OGSÅ:

Selv om ombro.com vil være knyttet til Ving-gruppen er den nye turoperatøren en egen forretningsenhet med selvstendig ledelse. Administrerende direktør i ombro.com, Petter Asperud, har stor tro på det han omtaler som et hittil unikt foretak.

- Internett-turoperatøren ombro.com har ingen fordyrende kataloger, ingen butikker, ingen telefonselgere og ingen provisjoner til reisebyråene. I tillegg vil ombro.com benytte Ving-gruppens innkjøpsmakt når det gjelder fly og hoteller. På bakgrunn av dette vil ombro.com alltid kunne tilby billige reiser, sier Petter Asperud.

Garanterer ikke lavere pris

Men noen garanti for denne lavprispolitikken vil ikke Asperud gi.

- I blant fungerer markedet slik at reiser selges til under innkjøpspris. Vi kan ikke garantere at vi til en hver tid vil kunne tilby lavere priser i slike tilfeller, men generelt vil vi kunne tilby kundene en bedre pris enn det som ellers er å finne på markedet, sier Asperud.

Det er mulig det er spesialtilbud som gjør utslaget, men da vi sjekket prisene som ombro.com har lagt ut som eksempler, fant vi flere andre tilbud på de samme turene til langt lavere priser. For to uker i Chania, Kreta, reklamerer ombro.com med en flypris på kr 3.095. Star Tour gir deg en tilsvarende tur til kr 1.795. For to uker i Algarve har ombro.com en flypris på kr 2.995, et godt stykke over Saga Solreisers tilbud på kr 2.095.

Artikkelen fortsetter under annonsen

”Dagens pris”


I stedet for faste priser planlegger ombro.com å tilby priser direkte regulert av markedets etterspørsel. Dette vil medføre at du får en pris som kan variere fra dag til dag, og det er vel å håpe at dette vil føre til justeringer av eksemplene vi nevner ovenfor. Disse såkalte dynamiske prisene er en nyhet i bransjen som gir ombro.com mulighet til å svare på markedsutspill fra konkurrenter.

Mest for reisevante

Målgruppen som ombro.com retter seg mot er hovedsakelig de yngre reisende, som gjerne allerede har litt reiseerfaring. Det er lagt opp til stor grad av fleksibilitet, slik at du selv kan velge hotell, legge inn flytransfers, bestille leiebil, forsikring og diverse andre tjenester.

Ombro.com har satt seg som mål å lansere tjenestene sine på nettet 1. februar. Har du imidlertid lyst til å prøve deg på en reisebestilling hos ombro.com nå, kommer du til testsidene deres her