NetComs snedige pristriks

Like etter at NetCom må begynne å fakturere for faktisk ringetid og dermed mister inntekter, hever de prisene. Betimelig?

NetCom har inntil nylig rundet alle telefonsamtaler opp til nærmeste 15. sekund. Det har de tjent millioner av ekstra kroner på.

NetComs snedige pristriks

Kompenserer

Post- og teletilsynet påla i vinter NetCom å slutte med denne praksisen. I stedet skal selskapet fakturere kundene for den tida de faktisk ringer for.

15. mars måtte de begynne å fakturere per sekund.

Vel og bra så langt. Så kommer meldingen om at Netcom hever prisene fra 1. juli. Slik kompenserer de for inntektstapet ved sekundtaksering.

ggg

Kundene har fått beskjed i brevs form, men selskapet sier bare at de vil "justere" prisene, men ikke hvor mye. De nye prisene må kundene selv finne på Netcom.no.

DinSide forsøkte å finne prisene på nettsidene, men