MotHer-fadese fra Netcom

UTROLIG MEN SANT: Mye egenreklame til tross: Netcom har ikke klart å legge inn nye brukere av mobil-portalen MotHer på nesten tre måneder!

I november ville Tor Haugerud i Fetsund bruke MotHer-tjenestene på sin mobiltelefon. Det var særlig avtaleboka han var interessert i å bruke. Da han skulle registrere seg, fikk han en talemelding som sa at tjenesten ikke var tilgjengelig for øyeblikket. Etter gjentatte resultatløse forsøk, prøvde han å kontakte NetCom.

Bilde: Anne Angelshaug Foto: Anne Angelshaug Vis mer

-Det var ikke så enkelt. Jeg forsøkte først å ringe NetComs kundeservice, men der kom jeg jo aldri gjennom. Etter å ha ringt noen ganger, sendte jeg en e-post. Den fikk jeg aldri svar på. Da sendte jeg et brev. Svaret jeg fikk var at de hadde mottatt henvendelsen. Først i begynnelsen av februar, etter to måneder, fikk jeg svar på en av e-postene jeg hadde sendt. NetCom skrev da bare at som følge av stor pågang ”tok det minst sju dager å besvare e-post”, forteller en rystet Haugerud.

Saken føyer seg inn i rekken av liknende saker der teleoperatørene ikke klarer å holde det de lover. NetCom har kjørt kostbare reklamekampanjer for MotHer. Reklamebudskapet har vært at det er enkelt å bruke MotHer.

Netcom beklager

For vel en uke siden kom Haugerud endelig gjennom på telefon til NetComs kundeservice. Kundekonsulenten kjente ikke til problemet, men etter å ha konferert med teknisk avdeling, opplyste han om at det ikke hadde vært mulig for nye brukere å registrere seg siden slutten av november i fjor.

- Imponerende svakt av NetCom. De burde rydde opp momentant!, sier en irritert Tor Haugerud.

- Vi kan ikke annet enn å beklage dette. Dette er uholdbart. Feilen skyldes at faktureringssystemet, som registrerer hvor mye kunden har ringt, ikke klarer å gi beskjed til MotHer når nye brukere registrerer seg. Saken har imidlertid høy prioritet hos oss, og vi regner med at nye brukere kan registrere seg i løpet av dagen, forteller informasjonssjef Guri Wormdahl i NetCom GSM.

- Hva med at Haugerud sleit voldsomt med å få svar fra NetComs kundeservice?

- Hva? Fikk han ikke svar? Det er jo helt uakseptabelt. Slik kan vi ikke ha det, sier Guri Wormdahl.