Legger seg flate

Publisert
Sist oppdatert
[Ugjyldig objekt (NAV)]

- Her er det bare å beklage, sier kommunikasjonsdirektør Arve Paulsen i Lindorff, til DinSide.

- Slike ting skal selvsagt ikke forekomme, og jeg kan garantere at vi skal slette saken til denne kunden umiddelbart.

Lindorff slutter med TM-salg

- Det stemmer at vi hadde en avtale med International Trading House i Sverige. Dette selskapet tilbyr abonnement på truser og sokker i Norge, og det var Lindorff TM som sto bak selve telefonsalget, sier Paulsen.

- Når kundene så ikke betalte var det også inkassodelen av Lindorff som sto for innkrevingen.

Men er det ikke svært uheldig at Lindorff både er representert på salgs- og inkasso-siden. Den vanlige forbruker ser vel neppe forskjell på Lindorffs salgsavdeling og Lindorffs inkassoavdeling?

- Jo, vi ser dette problemet. Og vi har derfor besluttet å avvikle selskapets telemarketing-salg for International Trading House i Norge. Vi kommer heller ikke til å tilby denne tjenesten til andre postordrekunder.

Hva skyldes helomvendingen?

- Da vi gikk inn på dette markedet var målet vårt å gjøre en god jobb for kunden. Blant annet ved å sørge for at kundemassen til enhver tid ble kredittsjekket, slik at vi ikke skulle få kunder med betalingsproblemer.

Dessverre må vi erkjenne at vi ikke klarte å tilfredsstille våre egne kvalitetskrav. Mye skyldes nok at volumet av postordreartikler ble for stort for vår organisasjon. Og resultatet kjenner vi: Det ble klager til forbrukermyndighetene og misfornøyde kunder. Dette beklager vi sterkt, og vi tar nå grep for å rette på dette, sier Paulsen.

-Dette betyr også at kunder som bestrider krav fra Socks International skal slippe å betale inkassogebyrer til oss. Vi kommer ikke til ta betalt for dette, avslutter Arve Paulsen.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer