Irriterende, sier Tele2

I følge Arne Håkon Burdal, kundeservicedirektør ved Tele2, er Telenors kupping av kunder et vanlig problem.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

- Dette er selvsagt et kraftig irritasjonsmoment for kundene, og vi reagerer sterkt på slike hendelser. Dessverre er det ikke så mye vi kan gjøre i praksis, sier Burdal.

- Hver gang en kunde skal bytte operatør må dette gå via Telenor. Vi får ingen beskjed om hvorfor kunden sier opp hos oss, eller i hvilklet selskap de skal ha tegnet nytt abonnement, sier Burdal.

I praksis forsvinner bare kundene fra våre registre, uten at Tele2 har kontroll over dette.

- Dersom du skulle oppleve noe lignende, kan du kontakte oss for å bli tilbakeført til Tele2. I mellomtida vil du normalt ha pådratt deg en regning fra Telenor, og den har ikke vi noen innflytelse over.

- Du må altså selv kreve refusjon av Telenor for det du måtte ha betalt for mye, avslutter Burdal.