Ingen summetone hos Combitel

EKSKLUDERT: Med billige mobilabonnement har Combitel fristet utallige brukere. Men lave priser er ikke nok når du ikke klarer å levere. Nå fjernes Combitel fra vår mobilkalkulator.

Mobilleverandøren Combitel har fristet utallige nordmenn med sine lave ringepriser, og ble kåret til soleklar vinner i vår siste pristest.

Dessverre har Combitel kun vært billigst på papiret.

Får ikke SIM-kort

Den 7. mars fortalte vi om Thomassen fra Trondheim som ennå ikke hadde fått SIM-kortet sitt, enda han hadde bestilt det fra Combitel i begynnelsen av desember.

Da vi da kontaktet Combitel, ble vi lovet at de 4.000 SIM-kortene skulle bli sendt ut "over helga", dvs. den 11. mars.

Fremdeles har ingenting skjedd, og i følge kundeservicen til Combitel er det nå satt enda en ny frist:

"SIM-kortene skal bli sendt ut i slutten av denne uken. Denne gangen er det 100 prosent sikkert".

Ikke bra nok

Alle kan gjøre feil, men vi kan ikke promotere tjenester som ikke eksisterer, i hvert fall ikke når nye tidsfrister stadig følges av løftebrudd.

Etter vår oppfatning er det også en stor svakhet at Combitel ikke opplyser om leveringsproblemene via sin egen nettside. Enkelte kunder har faktisk ventet på SIM-kortet sitt i fem måneder.

Vi fjerner derfor Combitel - både fra vår Mobiltelefonkalkulator og fra vår prisliste.

Combitel er imidlertid hjertelig velkomne tilbake, men da må de kunne dokumentere at de faktisk leverer det produktet de sier de har. Per idag er dessverre ikke det tilfellet.

Nå er finansieringen på plass

- Vi har fått ny styreformann og finansieringen er nå endelig på plass, sier Bjørn Kristiansen, medierådgiver hos Combitel.

- Det betyr at vi nå kan få betalt våre leverandører, blant annet NetCom, og at det kun er dager igjen før SIM-kortene sendes ut. Vi tar også selvkritikk for at leveringsproblemene ikke har vært opplyst på nettsidene våre, det bør vi gjøre noe med.

- Vi har imidlertid tro på Combitel, og vil gi beskjed når SIM-kortene ligger i posten, avslutter Kristiansen.