Hva sier Kelkoo?

I følge Tore Sletmoen i Kelkoo tar de en fornuftig pris for å profilere nettbutikkene.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

- Vi skulle gjerne hatt med alle nettbutikkene i vår agent. Men å videreutvikle, og ikke minst drifte en slik tjeneste, er en meget stor programmeringsjobb som både tar tid og koster penger, sier Sletmoen.

- Per i dag er vi derfor nødt til å prioritere de butikkene vi har en avtale med. Vi tar en fast avgift, samt en variabel pris knyttet til klikkene - mao. den trafikken nettbutikkene får fra Kelkoo.

- Vi mener selv at vår pris er fullt forsvarlig. Vi har utgifter ved vår tjeneste som må dekkes, samt at agenten vår innebærer en verdiøkning for nettbutikkene i form av økt salg. Kort fortalt har vi altså ingen følelse av å prise oss ut av markedet.

- Vi mener at vår agent har et bra mangfold, basert på et utvalg av:

  • de kjente nettbutikkene
  • nettbutikker som fokuserer på å være billigst, og
  • nettbutikker som er kjent for å ha god service.
Skal vi sette det litt på spissen er det jo ingen menneskerett å få delta i en shoppingagent, og vi mener altså at nettbutikkene som deltar får god trafikk og flere kunder, avslutter Sletmoen.