gulepriser.no har gammel pris på denne TV´en
gulepriser.no har gammel pris på denne TV´enVis mer

Gamlepriser.no

gulepriser.no har nylig gjennomført en omfattende reklamekampanje i Norge. Selskapet reklamerer med at veien gjennom tilbudsjungelen går via gulepriser.no. Mye gjenstår før veien er ferdig.

Smak på følgende: "...Gule Priser er en ny informasjonsbase på Internett hvor man som forbruker kan klikke seg inn til det man ønsker å kjøpe og få opp en liste over de aktuelle produktene med pris og utsalgssted. Sidene er primært en informasjonskilde hvor man som forbruker sparer tid i forhold til å gå fra butikk til butikk for å finne produktet og sammenligne pris..."

En medarbeider i DinSide lot seg påvirke av reklamen og søkte på gulepriser.no etter en TV til å ha på kjøkkenet. Han fant et tilbud som han bestemte seg for å slå til på: Ett 14" fra Lefdal til 1.395,-.

Da han ringte til Lefdal for å bestille var beskjeden at TV'n koster kr. 1995,- og ikke 1395,-.

Lenge før jul

- Prisene gulepriser.no opererer med er ikke riktig. Rett nok hadde vi TV´en på salg til 1.395,- kroner i Oslo. Men dette tilbudet gikk ut lenge før jul, sier en kundebehandler hos Lefdal til DinSide.

Ifølge kundebehandleren er eksempelet ikke enestående. Lefdal har fått flere henvendelser fra kunder som har fått oppgitt gale priser fra gulepriser.no

I en oppstartsperiode

DinSide lykkes ikke å komme i kontakt med representanter for selskapet torsdag. Telefonen ble besvart av en person som ikke er ansatt i gulepriser.no.

Vedkommende uttalte allikevel på vegne av selskapet at det kunne være en del feil priser. - Selskapet er i en oppstartsfase - fikk vi høre.

Ikke alene

Å finne rett vei i tilbudsjungelen - både on- og offline er tydeligvis ikke lett. Dette faktum illustreres ikke minst av Forbrukerombudets ferske irettesettelse av "giganten" Elkjøp.

Elkjøp lurer norske kunder til å handle på "salg" ved å oppgi for høye førpriser i annonsene. Dersom Elkjøp gjør dette én gang til må selskapet punge ut med 600.000 kroner i tvangsgebyr.

Moralen

Moralen for deg som forbruker er at du ikke bør stole på butikkers skryteannonser. Sammenlign prisen du får oppgitt med prisen hos andre. Bare slik kan du skaffe deg en objektiv vurdering av om du gjør et godt kjøp eller ikke.