Dyr regning for kundene hos Oslo Energi

Oslo Energi benytter seg utelukkende av a kontofakturering. Det er negativt for deg som kunde.

[Ugjyldig objekt (NAV)]

- Vi har fire terminer hvert år, og hvert kvartal fakturerer vi 25 prosent av årsforbruket.

Forfallet er midt i perioden, hvilket for eksempel betyr at forfall for 1. kvartal er 15. februar, sier informasjonssjefen i Oslo Energi, Kjell Stamgård.

Det som er enda mer negativt for Oslo Energis kunder er måten prisene beregnes på.

- Den pris folk blir fakturert for, er basert på en pris vi bestemte i begynnelsen av januar, sier Stamgård.

Dermed vil strømprisen i hele første kvartal bli 98,82 øre per kWh.

- Vi er godt klar over at det kan bli urettferdig dersom strømprisen fortsetter å falle, og blir mye lavere enn dette i februar og mars. Derfor vurderer vi å kompensere for denne høye prisen på regningen for 2. kvartal. Men det er ikke tatt noen endelig beslutning om dette ennå, sier han.