FORNØYDE: Jevnt over er nordmenn meget godt fornøyde med mobiloperatøren sin, men noen kommer ekstra godt ut av det. Foto: Shutterstock / NTB Scanpix
FORNØYDE: Jevnt over er nordmenn meget godt fornøyde med mobiloperatøren sin, men noen kommer ekstra godt ut av det. Foto: Shutterstock / NTB ScanpixVis mer

OneCall til topps i måling

Dette er mobilselskapene nordmenn er mest fornøyde med

OneCall kommer best ut av årlig undersøkelse, og Telia passerer Telenor.

Hvert år gjennomfører EPSI telefonintervjuer med nordmenn for å finne ut av hvor fornøyde de er med mobilselskapet, forsikringsselskapet, banken og liknende.

Nå er årets undersøkelse blant norske mobilkunder nettopp ferdigstilt, og generelt er nordmenn godt fornøyde med mobilleverandøren sin – under ett har 70,8 prosent av respondentene svart at de er fornøyde med mobiloperatøren.

OneCall på topp

Best ut kommer OneCall, som lanserte et nytt produkt tidligere i dag, med 77,3 prosent kundetilfredshet - en framgang på 2,3 prosentpoeng fra i fjor. Ifølge EPSI har over 60 prosent av kundene svart at de er «svært fornøyde».

I andre enden av skalaen er det Telenor som kommer svakest ut, med 68,2 prosent tilfredshet, en nedgang på 2,1 prosentpoeng, som gjorde at Telia smatt foran med sine 70,2 prosent.

For ordens skyld er undersøkelsen gjennomført via drøyt 1150 telefonintervjuer der respondentene har svart på 65 spørsmål og gradert sin operatør fra 1-10 poeng på de fleste av spørsmålene.

Ice med størst framgang

Av de navngitte operatørene er det Ice som har den største framgangen, med et byks fra 67,8 til 72,9 prosent fra 2017 til 2018.

Men faktisk er det «øvrige»-bolken som har aller størst framgang, og som nå har 75,9 prosent tilfredshet; hele 6,1 prosentpoeng foran fjoråret. I denne gruppen finner vi aktører som Komplett, Fjordkraft og Chili, der sistnevnte er eneste aktør som tilbyr praktisk talt fri bruk.

I bedriftsmarkedet er det Dipper som kan smøre seg med mest fornøyde kunder-tittelen (70 prosent), til tross for en nedgang på 4,2 prosentpoeng siden i fjor. Også her er det Ice som kan vise til den største framgangen, opp 4,8 prosentpoeng til 66,3 prosent kundetilfredshet.