BankID-problemer skaper nettbank-trøbbel

I banker over hele landet har kunder problemer med å logge inn i nettbanken. Nå er problemet løst.

BANKID: Telenor-kunder opplever trøbbel med BankID. Foto: Gorm Kallestad/NTB Scanpix
BANKID: Telenor-kunder opplever trøbbel med BankID. Foto: Gorm Kallestad/NTB Scanpix Vis mer

OPPDATERT KL 14:28: Vi har akkurat fått melding om at problemene skal være løst og at alt fungerer som normalt.

– Problemene med BankID er nå løst, og alt fungerer som normalt, sier kommunikasjonssjef Hanne Kjærnes i BankID.

Sparebanken Vest opplyste torsdag formidag til Bergensavisen at BankID hadde problemer, og at det traff alle bankene likt. Også DNB melder om tilsvarende trøbbel, men da kun på mobil.

– Det er tekniske problemer med BankID på mobil for Telenors kunder, og det jobbes med å få rettet opp feilen så raskt som mulig, sier kommunikasjonssjef Fredrik Tangeraas i Telenor.

Også i juli opplevde Telenor-kunder problemer med BankID. Da, som nå, var det snakk om innloggingsproblemer for kunder som bruker Telenor som operatør. I løpet av ettermiddagen ble imidlertid problemene løst.