<strong>10 CM BREDERE:</strong> Stylingkitet gir Taycan markant bredde over hekken og med hekkvingen får man skikkelig link til 911 GT3 RS. Illustrasjon: Prior Design
10 CM BREDERE: Stylingkitet gir Taycan markant bredde over hekken og med hekkvingen får man skikkelig link til 911 GT3 RS. Illustrasjon: Prior Design Vis mer

Prior Design Bodykit

Vill Taycan

Når du synes din Porsche Taycan kun blir en i mengden.

Publisert

Prior Design har bygget sinte bodykit til premiumbiler i en årrekke, og nå er turen kommet til den helelektriske Porsche Taycan.

Og det er først når man ser dette sinte monsteret med skjermer som har fått ekstra bredde, at man blir minnet på at Porsche har glemt å følge opp arven fra 911.

For har det kanskje gått litt fort i svingene da man lanserte Taycan?

<strong>VILT:</strong> Sjekk forlengelsen av panserlinja og alle inntakene og spoilerne. Her skjer det mye. Illustrasjon: Prior Design
VILT: Sjekk forlengelsen av panserlinja og alle inntakene og spoilerne. Her skjer det mye. Illustrasjon: Prior Design Vis mer

Normalt slipper man ikke både S, Turbo og Turbo S-versjonene så å si samtidig, slik man gjorde det med Taycan.

911 Turbo, kom for eksempel ikke før nå, to år etter Carrera S.

Og det er store designforskjeller på de forskjellige 911-modellene, mens forskjellene på Taycan er helt minimale.

<strong>VINGE:</strong> Vanlig Taycan blir blodfattig ved siden av denne. Legg merke til den lille «ducktailen» på bakluka. Den er trolig med på en snillere versjon som kommer senere. Illustrasjon: Prior Design
VINGE: Vanlig Taycan blir blodfattig ved siden av denne. Legg merke til den lille «ducktailen» på bakluka. Den er trolig med på en snillere versjon som kommer senere. Illustrasjon: Prior Design Vis mer

Det er når man ser Prior Design sin tolkning av Turbo S, at man skjønner at Turbo-modellene burde hatt feitere hjul (selv om Turbo S allerede har 305 mm brede bakdekk), svulstigere skjermer og sintere front, om kanskje mer integrert enn i dette tilfellet.

Prior Design sitt ville widebodykit fører tankene litt tilbake til Porsche 911 993 GT2 med sine add-on skjermbreddere som gjør bilen 6 cm bredere i fronten og 10 cm bak.

<strong>STORE HJUL:</strong> De ti-eikede felgene er spesialdesignet for denne modellen. Illustrasjon: Prior Design
STORE HJUL: De ti-eikede felgene er spesialdesignet for denne modellen. Illustrasjon: Prior Design Vis mer

De er bundet sammen med et frekt sideskjørt som får bilen til å virke enda lavere.

De har laget en helt ny frontfanger med en frekk forlenger av panserprofilen, ekstra (fake) luftinntak på selve skjermbredderen, ganske massive catkillers på sidene, mer markerte luftinntak i fronten med tidsriktig innramming og en noe dypere og langt mer framtredende frontspoiler.

Et nytt panser med luftutslipp i bakkant er også tilgjengelig om du ønsker enda mer drama.

<strong>BRED OG SLEM:</strong> At det blir økt luftmotstand og rullemotstand og dermed kortere rekkevidde, er det liten tvil om. Illustrasjon: Prior Design
BRED OG SLEM: At det blir økt luftmotstand og rullemotstand og dermed kortere rekkevidde, er det liten tvil om. Illustrasjon: Prior Design Vis mer

Foruten de bredere skjermene, er det den store hekkvingen som skaper mest drama bakfra, men bakluka har også fått antydning til en ducktail.

Ellers har den lakkerte delen av bakfangeren den samme fasongen som før. Derimot er det all den svarte plasten som utgjør difusor-designen.

De fem-eikede felgene er på 22 tommer men vi vet foreløpig ingenting om felgbredde, dekkdimensjoner og pris på settet ennå.

Prior Design sier også at de lanserer en mindre drøy styling uten de brede skjermene snart.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer