USA-SUV fra Nissan

Med 18-tommers felger og modige linjer har Nissan skapt en tøff M-klasse-konkurrent for det amerikanske markedet.

USA-SUV fra Nissan
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Grillen fungerer som en forlengelse SUVens skulderparti som ender i en spesiell bakskjerm. Det er med på å gi nye Nissan Murano særpreg. Oppsynet er imidlertid tøffere enn teknikken, bilen kan blant annet bare leveres med forhjulsdrift.

Motor fra Maxima

V6-motoren på 3,5 liter er en videreutvikling av den som sitter i Nissan Maxima QX. Plassert under panseret i Murano skal den yte over 240 hestekrefter. Kreftene overføres via en trinnløs automatgirkasse som er nyutviklet for Murano. De dyreste utgavene vil ha muligheten for manuell styring av girkassen i syv forhåndsprogrammerte trinn.

Akselavstand og lengde er omtrent som Terrano, men i bredden er det 10 centimeter som skiller til Muranos fordel. Murano ser også veldig bred ut.

Pedaljustering

Med konkurrenter som BMW X5 og Mercedes-Benz M-klasse er det viktig å tilby interiør av høy klasse. Seter som kan justeres i åtte retninger og voldsomme musikkanlegg er nærmest for klassestandard å regne, men det er langt mellom biler som har justerbare pedalsett. I Murano kan pedalene justeres, og enkeltsjåførers preferanser huskes til neste gang de sitter bak rattet.

USA-SUV fra Nissan

Relaterte artikler:

  • Her finner du flere Nissan-nyheter
  • Her finner du våre Nissan-tester

  • Her finner du våre Nissan lanseringsartikler