Th!nk again…

Th!nk City har fått nytt design, ny teknikk og nytt karosseri. Men større har den ikke blitt.

Th!nk again…
[Ugjyldig objekt (NAV)]

El-bilen Th!nk City har fått et nytt ytre, og et nytt indre. Og under den oppgraderte finishen som alle Th!nk karosserier nå skal nyte godt av finner vi en bil som ikke står tilbake for noen småbiler hva gjelder utstyr.

Endelig får nemlig den lille el-bilen fra Aurskog ABS-bremser, kollisjonsbjelker og absorberende skum i dørene.

Helnorsk

Designet på Th!nk City er helnorsk. Interiøret er tegnet av designeren Katinka von der Lippe mens Stig Olav Skeie har hatt ansvaret for bilens eksteriør. Og med all respekt for at smak er høyst forskjellig er i alle fall vår mening den at Th!nk City nå ser ut som en bil, ikke som en rullende prototype.

Godt utstyrt

Th!nk again…

Også utstyrsnivået minner mer om en konvensjonell bil enn før. Nye Th!nk City får blant annet servostyring, klimaanlegg, sentrallås, elektrisk justerbare speil og elektriske vindusheisere.

Mer fart

På veien skal en mer direkte styring og et oppgradert hjuloppheng sørge for at kjøreegenskapene blir forbedret sammenliknet med forrige generasjon Th!nk City. Topphastigheten er dessuten økt fra 90 til 100 kilometer i timen.

Lik rekkevidde

Th!nk again…

Fullt så imponerende er likevel ikke det faktum at Th!nk City fortsatt bare har plass for to. Hos Th!nk forklarer de det med at jo lettere bilen er jo mindre energi kreves for å flytte den. Likevel er nye Th!nk 70 kilo tyngre enn sin forgjenger. Og for de som hadde håpet på lengre rekkevidde kan vi skuffe dere. Rekkevidden er fortsatt bare 8,5 mil.

Artikkelen fortsetter under annonsen

Th!nk City er klar for det norske markedet i løpet av våren.