TEST: VW Passat 1.8 T Trendline

Du kan ikke regne med at folk snur seg etter deg hvis du velger Passat 1.8 T. Til gjengjeld får du masse bil og motor for pengene.

TEST: VW Passat 1.8 T Trendline
[Ugjyldig objekt (NAV)]

Har du drøye 300.000 kroner til disposisjon, kan du bli eier av en Passat 1.8 T - en bil som i størrelse nærmer seg BMW 5-serie og Mercedes-Benz E-klasse. Du blir samtidig eier av en bil som klarer 0-100 kilometer i timen på 9,2 sekunder, takket være en spenstig turbomotor.

Mye utstyr

Eiere av Volkswagen Passat 1.8 T Trendline kan også glede seg over en relativt velutstyrt bil. Riktignok er verken aluminiumsfelger, tåkelys eller stereoanlegg blant standardutstyret. Til gjengjeld er både fjernbetjent sentrallås, elektriske vinduer og automatisk klimaanlegg på plass. Sikkerheten ivaretas blant annet ved hjelp av fire kollisjonsputer og elektronisk stabilitetskontroll (ESP).

Avrundede linjer

Selv om VW Passat har et litt for ordinært utseende til å vekke oppsikt, er bilen langtfra stygg. Bilen er stor og muskuløs, og preges av moderne, avrundede linjer. Detaljene er fåtallige, men den observante betrakter vil legge merke til at sidevinduene er omkranset av forkrommede lister. Også den store grillen med den fremtredende Volkswagen-logoen er kledt i krom. Baklyktene er en av de få farverike detaljene og frontlykteglassene er tidsriktig glatte.

Men la oss gå over til det som er mest interessant ved Passat 1.8 T; kraftkilden. Les mer i artikkelen "Motor og kjøreegenskaper".