TEST: Volkswagen Multivan

Nye Multivan tilbyr plass og komfort som ingen andre. Selv om det bare er luftmengden rundt passasjerene som skiller den fra de mindre flerbruksbilene er det klasseforskjell.

Hei, denne artikkelen er over ett år gammel og kan innholde utdatert informasjon
image: TEST: Volkswagen Multivan
image: TEST: Volkswagen Multivan


Tidligere personbilutgaver av Volkswagens sliter i kassebilklassen lignet mer på sitt utgangspunkt enn dagens Multivan gjør. Kanskje ikke utseendet skiller så mye, men under huden er det store forskjeller.

Egne hyller i fabrikken

Med den nye plattformen Multivan bygger på er det mulig å differensiere mer mellom de bilene som skal bedrive godstransport, og de bilene som skal frakte mennesker. Mulighetene til å kreve en høyere pris i personbilmarkedet gjør at det er rom for dyrere hjuloppheng og bedre fjæringskomponenter. Det merkes godt i nye Multivan.

God kvalitetsfølelse

Det er lite som minner om varebil, materialvalg og kvalitet er på linje med vanlige personbiler. Interiøret er svært praktisk løst, og Multivan inviterer til å variere innredning etter behov fordi løsningene fungerer. Selv med tre seterader i bruk skal det godt gjøres å gå tom for bagasjeplass.

En ny 2,5-liters dieselmotor sørget for effektiv fremdrift, motor og kjøreegenskaper kan du lese om her.